شناسهٔ خبر: 126261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون؛

۹۵ مورد تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در چهارمحال و بختیاری رسیدگی شد

کمیسیون 2 رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ مورد از تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر و رانندگان برون‌شهری در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی و برای آن‌ها حکم لازم صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری ) صادقی با اشاره به اینکه از این تعداد تخلف صورت گرفته، ۶۵ مورد مربوط به تخلف رانندگان است، افزود: بر اساس ماده ۱۱ دستورالعمل صدور کارت هوشمند و با بررسی‌های انجام شده، برای ۴۳ مورد از این تخلفات تذکر کتبی صادر و در ۱۷ مورد دیگر، کارت هوشمند راننده متخلف برای فواصل یک تا سه ماه غیرفعال شده است.
وی به همراه نداشتن کارت هوشمند در حین رانندگی، نصب باک اضافه و اضافه تناژ را از عمده تخلفات صورت گرفته از سوی رانندگان برون‌شهری استان بیان و تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات این امکان را نیز دارد که با مالکان خودروهایی که از قوانین حمل بار و مسافر تخطی کرده‌اند، برخورد قانونی داشته باشد.
صادقی در ادامه در خصوص ۳۰ مورد تخلف گزارش شده از شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر استان از ابتدای امسال تاکنون نیز اضافه کرد: پس از بررسی این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۲، برای سه شرکت تذکر کتبی صادر شد، ۱۳ مورد ملزم به پرداخت جریمه نقدی شدند و در یک مورد نیز پروانه فعالیت شرکت متخلف به صورت موقت لغو شد.
رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر استان در رسیدگی به ۱۳ مورد تخلف اعلام شده دیگر نیز به دلیل اثبات نشدن تخلف، رأی برائت را در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه بازرسان اداره کالا و مسافر استان به صورت مستمر فعالیت رانندگان و شرکت‌ها و مؤسسات حمل کالا و مسافر را بررسی می‌کنند، گفت: تلاش می‌شود تخلفات اعلام شده از سوی بازرسان و همچنین گزارش‌های رسیده از پلیس‌راه و عموم مردم در کمترین زمان در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی شود.
صادقی درباره پرونده‌های قضایی این اداره کل به ویژه در بخش تصادفات افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری، در شش سال گذشته بنا به نظر کارشناسان دادگستری در ۵۵۶ پرونده تصادف روی داده در استان، این اداره پاسخگو بوده که تعدادی از این پرونده‌ها همچنان در جریان رسیدگی قرار دارد.