شناسهٔ خبر: 126268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

اجرای طرح کنترل در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در البرز

اجرای طرح کنترل در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در البرز معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از اجرای طرح کنترل در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مسافران باتوجه به نزدیک‌شدن به سفرهای نوروزی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، میثم قدمی اظهار کرد: در حال حاضر نظارت بر عملکرد ناوگان و شرکت‌ها، مؤسسه و شعب حمل و نقل مسافر با استفاده از سامانه‌های داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور بررسی وضعیت زمان سفر برای مسافران ورودی به استان نیز علاوه بر کنترل ناوگان اعزامی از استان، عملکرد ناوگان ورودی به استان هم کنترل می‌شود و در صورت مشاهده زمان سفر نامتعارف، مراتب در کمیسیون‌های فوق‌العاده رسیدگی به تخلفات مربوطه بررسی خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: برای بازدید و نظارت میدانی نیز کارشناسان این اداره‌کل به همراه نمایندگان تشکل‌های صنفی مسافری استان در محل پایانه‌های مسافری، پلیس راه‌های سطح استان و پایانه‌های اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل حضور یافته و بر عملکرد آن‌ها نظارت دارند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه از اجرای طرح کنترل در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در استان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت پایش و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و با هدف ارتقای ایمنی سفرها اجرا می‌شود و در واقع یک ‌پیش‌آمادگی برای استقبال از سفرهای نوروزی است.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح نیروهای راهداری البرز با حضور در پایانه‌ها، جاده‌ها و پاسگاه‌های پلیس‌راه کنترل و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند، گفت: در این طرح، انجام بازدیدها در دو سطح کنترل از مبداء پایانه مسافربری و کنترل در پاسگاه های پلیس راه با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت راهداری و حمل و نقل، ادارات شهرستانی و تشکل‌های صنفی شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: مسافران می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان در مبدا و هنگام سفر مراتب را به سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.