شناسهٔ خبر: 126299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتوبوس‌های برون شهری در صورت تاخیر در حرکت از مبدا پایانه های مسافربری به کمیسیون‌های تخلفات معرفی می‌شوند

اتوبوس هاي برون شهري در صورت تاخير در حركت از مبدا پايانه های مسافربری  به كميسيون هاي تخلفات معرفي  مي شوند طرح ویژه کنترل تاخیر اتوبوس های مسافربری جاده ای از مبادی پایانه های مسافربری استان کرمان، هنگام آغاز سفر و در حین سفر، با شدت بیشتری اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( کرمان)، احسان عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جریان بازدید های دوره ای خود از پایانه های مسافربری و دفاتر شرکت های حمل ونقل مسافر گفت: طرح ویژه کنترل تاخیرهای مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس های جاده ای برای سومین مرتبه درسال جاری اجرا می شور و در صورت مشاهده هرگونه تاخیر اعم از ابندای سفر و یا در حین سفر، متخلفین به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می شوند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون های رسیدگی به تخلفات در همان زمان و در همان محل تشکیل می شود و به این نوع تخلف به صورت ویژه رسیدگی می کنند.

وی تصریح کرد: کمیسیون های رسیدگی به تخلفات با عضویت معاون حمل و نقل، روسای ادارات حقوقی و حمل و نقل مسافر و نمایندگان انجمن های صنفی بخش مسافر و...تشکیل می شوند و معمولا آراء صادر شده برای شرکت ها و رانندگان متخلف از جریمه نقدی تا لغو پروانه فعالیت و کارت هوشمند رانندگان صادر می شود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به فعالیت ۸۶ شرکت، موسسه حمل و نقل مسافربری جاده ای حوزه شمال استان اشاره کرد و یادآور شد: سالانه حدود ۸ میلیون نفر مسافر از مبادی داخلی به داخل و خارج از استان توسط ۴۳۰۰ نفر راننده جابه جا می شوند.

عراقی زاده با اعلام سامانه تلفنی ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ از مسافران خواست هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد مرتبط با حمل و نقل مسافر اعم از شرکت های مسافربری ناوگان اتوبوس و سواری کرایه و رانندگان حرفه ای به این سامانه ها اطلاع دهند.