شناسهٔ خبر: 12633 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان در گفتگو با ستاد خبری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری مطرح کرد:

آغاز برنامه مطالعاتی اتصال شهرهای جدید به شهرهای مادر از طریق ریل/ سهم ۱۸ میلیارد یورویی پروژه‌های شهرهای جدید در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعریف بیش از ۵۰ پروژه شرکت عمران شهرهای جدید که امکان‌ سرمایه‌گذاری در آن‌ها وجود دارد گفت: برنامه مطالعاتی اتصال شهرهای جدید به شهرهای مادر از طریق ریل آغاز شده است.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی، در  بیان فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه مسئولیت خود و ایجاد شهرهای جدید گفت: ایجاد تب‌و‌تاب کاری و ساخت‌و‌ساز بالا در فضای شهرهای جدید تابع ایجاد رونق اقتصادی در جامعه است. بدین معنا باید زمینه‌‌های داخلی و خارجی ایجاد کرد تا از رکود خارج شویم و به بخش رونق برسیم که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی موتور پیش‌برنده این امر و خروج از رکود اقتصادی توجه به امر ساخت و ساز و تولید مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وضعیت اقتصادی کشور و تامین زیرساخت‌هایی که برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مهیا می‌شود نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی و رونق ساخت و ساز دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به برنامه‌ریزی شهرهای جدید و آمادگی برای ارایه بسته‌های سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی به پروژه‌های ارایه شده توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با سوژه‌های ساخت و ساز به ارزش ۱۸ میلیارد یورو به این بخش وارد شده‌اند و شهرهای جدید بیشترین فرصت‌های سرمایه گذاری را در حوزه مسکن و شهرسازی، در گستره ایران اسلامی به ویژه در نسل نو شهرهای جدید در مناطق مکران، تیس، جاسک، پارس، پارسیان، تابناک و شهرجدید سیراف که در منطقه جنوب در کنار خلیج‌فارس و دریای عمان قرار دارد، ارایه کرده است.

نریمان ساخت نسل نوی شهرهای جدید را یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارایه شده در فهرست سرمایه‌گذاری همایش عنوان کرد و افزود: شهرهای جدید صدرای شیراز، هشتگرد، پرند، پردیس، بهارستان اصفهان، گلبهار مشهد و سهند تبریز پروژه‌های خود را برای معرفی در همایش آماده کردند و آمادگی دارند تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را اعلام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ارایه ۵۰ پروژه توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در همایش مذکور افزود: از این تعداد ۱۲ پروژه را در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی کردیم که در پنل‌ها و غرفه‌ها برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری ارایه شدند.

وی تاکید کرد: برای شرکت‌هایی که در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه امضا کردند مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شد. همچنین زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری ما به شیوه برد - برد است و این امیدواری وجود دارد که در ۱۲ پروژه به موفقیت حتمی دست یابیم.

نریمان در بیان پیش‌بینی خود از میزان استقبال شرکت‌های داخلی و بین‌المللی از بسته‌های ارایه شده در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی گفت: اطمینان داریم با بسته‌های تشویقی و فرصتی که بدین منظور مهیا شده است رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش این است که در ساخت شهرهای جدید برخلاف روال سابق که بیشتر دولت محور بود هماهنگی‌های بیشتر با بخش‌های خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بین‌المللی انجام گیرد. همچنین شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید آمادگی دارد تا شهرهای جدید را از طریق ریل به شهرهای مادر متصل کند و در این رابطه هم در بهارستان، گلبهار و پردیس تکمیل مطالعات اتصال این شهرها به شهرهای مادر از طریق خطوط ریلی را در برنامه داریم. /

نظر شما