شناسهٔ خبر: 126499 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت ایام الله دهه فجر انجام شد

افتتاح نزدیک به ۱۱ کیلومتر راه روستایی در شهرستان های شوط و چالدران آذربایجان غربی

9836d499-8c0b-4889-a235-6e52311a1d2b.jpg به مناسبت ایام الله دهه فجر نزدیک به ۱۱ کیلومتر راه روستایی در شهرستان های شوط و چالدران با حضور مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون گفت: پروژه بهسازی و آسفالت راه های روستائی آغداش، عرفات بولار و تولکو تپه سی در حوزه استحفاظی شهرستان چالدران با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گفته این مقام مسئول در سفر مقام عالی استان نیز به چالدران ۴۸ کیلومتر پروژه بهسازی و آسفالت راههای روستایی در این شهرستان به تصویب رسیده بود که درصد تحقق پروژه راههای روستایی بطور میانگین بالای ۶۰ درصد است.

وی افزود: سهم شهرستان شوط نیز از جهاد آسفالت راه روستایی قابل افتتاح در دهه فجر سالجاری ۴.۸ کیلومتر بود که با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در روستاهای ایشکه سو، صمد بوردی و گورابلاغ به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان شوط دارای ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است، ادامه داد: درصد برخورداری خانوار روستایی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از راه آسفالته ۹۱ درصد بوده و رتبه هشتم استان را از این حیث به خود اختصاص داده است.