شناسهٔ خبر: 126520 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه وشهرسازی

شورای مسکن خراسان رضوی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد

0 وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه با حضور در شورای مسکن استان خراسان رضوی در جریان مشکلات و نظرات مدیران استان در حوزه مسکن و شهرسازی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان خراسان رضوی بعداز آیین افتتاح ۴۵۸۶ واحد مسکونی در چهار استان در شورای مسکن این استان حضور یافت.

وزیر راه و شهرسازی در شورای مسکن خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت چهار میلیون مسکن در سراسر کشور براساس نیاز کشور، بیان کرد: این تعداد بر اساس نیاز کشور مد نظر قرار گرفته است.

بذرپاش تأکید کرد: ساخت مسکن سهم قابل توجهی در  اقتصاد و ایجاد اشتغال در کشور دارد که لازم است از طریق روشهای مختلف از جمله خودمالکی، واگذاری زمین، بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده و دیگر روشها با همراهی مردم و مشارکت بانک ها و بخش خصوصی ساخت مسکن سرعت یابد.

این جلسه به منظور طرح و دریافت گزارشات پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن، دریافت مشکلات و ارائه پیشنهادات برای رفع موانع موجود و سرعت بخشی به عملیات اجرایی  با حضور استاندار خراسان رضوی، معاونان وزیر راه و شهرسازی شامل معاون مسکن و ساختمان، معاون معماری و شهرسازی ، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری، مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی و دیگر مدیران ستادی و استانی تشکیل شد.

پیش از این جلسه، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان‌های خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه و خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید گلبهار خراسان رضوی افتتاح شد.

همچنین در این جلسه طرح‌های تحول حوزه راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز مورد بررسی قرار گرفت.