شناسهٔ خبر: 126542 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح ۲۱ طرح راهداری در استان خراسان رضوی و آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه

0 امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی ۲۱ پروژه راهداری به ارزش ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۷ پروژه به ارزش ۶ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مهرداد بذرپاش در استان خراسان رضوی ۲۱ پروژه راهداری به ارزش ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۷ پروژه به ارزش ۶ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال آغاز شد.

مهمترین پروژه های افتتاح شده  شامل طرح بهسازی بزرگراه ها و راه های اصلی و فرعی استان با هفت هزار میلیارد ریال، مرحله نخست شهرک حمل و نقل خواف یا پنج هزار میلیارد ریال و طرح تحول راه های روستایی هفت شهرستان استان خراسان رضوی  با مجموع ۶۵۰ میلیارد ریال است.

همچنین امروز افتتاح پروژه های اجرا شده بهسازی روکش راه‌های استان به طول ۳۷۰ کیلومتر، احداث و آسفالت بیش از ۵۵ کیلومتر راه های روستایی، اجرای سیستم روشنایی جاده ها، بازسازی ابنیه فنی جاده ها شامل پل و تونل، اجرای حفاظ بتنی مفصلی، احداث مرکز معاینه فنی سنگین، تعمیرات اساسی ماشین آلات ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و پنج دستگاه ماشین آلات زمستانی انجام شد.

بنابر این گزارش به مناسبت دهه فجر امروز عملیات اجرایی ۷ طرح با پیش بینی اعتبار ۶ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال نیز در استان خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز طرح بهسازی و چهارخطه کردن قطعه ۲-الف جاده مشهد-سرخس با اعتبار ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، آغاز بهسازی روکش آسفالت جاده های فرعی مشهد و کلات با ۲ هزار میلیارد ریال و آغاز اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از مهم ترین پروژه های آغاز شده است.

در بین پروژه های افتتاح شده سه پروژه به ارزش ۵۲۶۰ میلیارد ریال و یک پروژه آغاز شده به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

استان خراسان رضوی ۴ پایانه‌ مرزی دارد که طی ماهه امسال ۲۵۴ هزار و ۷۲ تردد کامیون و حمل ۳.۵ میلیون تن کالا در این پایانه‌ها به ثبت رسیده است.

استان خراسان رضوی با جابجایی ۲۴ میلیون تن بار در مدت ۱۰ ماهه ابتدای امسال رتبه ۴ کشور را در این حوزه و با جابه جایی ۱۴ میلیون نفر مسافر رتبه یکم کشور را در حمل جاده‌ای مسافر کسب کرده است.