شناسهٔ خبر: 126553 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح هشت پروژه و آغاز عملیات اجرایی یک طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی

0 امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح پروژه های باز آفرینی شهری در استان خراسان رضوی در بخش های زیربنایی به مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال،روبنایی به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال و بهسازی و پیاده سازی به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و کلنگ زنی با هزینه زمین ۱۹۰ میلیارد ریال و ساخت ۲۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که به مناسبت دهه فجر به استان خراسان رضوی سفر کرده است با حضور در حاشیه شهر مشهد پروژه اتصال بازوی شرقی تقاطع مصلی به جاده محمد آباد-طرق در حاشیه شهر مشهد را افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

این بلوار دو کیلومتری با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت بازآفرینی شهری در اجرای برنامه تحول حاشیه شهر مشهد اجرا شده است.

عملیات ساخت مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیرهمسطح با ریل راه آهن با هدف اتصال این مسیر به بولوار حر و ایجاد دسترسی جدید برای اهالی شهرک های شهیدرجایی و شهید باهنر درحال اجرا است که فاز اول پروژه به طول دو کیلومتر امروز به بهره برداری رسید.

در اجرای این پروژه، شرکت بازآفرینی شهری ایران با شورای شهر و شهرداری مشهد مشارکت داشته است.

بنابر این گزارش همچنین به صورت همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی، پروژه های بازآفرینی شهری استان خراسان رضوی شامل دو پروژه احداث خانه محله و کتابخانه در نیشابور، شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرک شهید رجایی به طول دو کیلومتر، جمع آوری آبهای سطحی در خلیل آباد، کف سازی معابر در قصبه گناباد، بهسازی و آسفالت معابر شهرک تلاش گناباد، احداث فضای عمومی و پیاده روسازی در نیشابور و ۱۰۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت محلات حاشیه ای در سراسر استان خراسان رضوی امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

در مجموع پروژه های زیربنایی به میزان ۲۶۰۰ متر طول به  مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال،پروژه های روبنایی  به میزان ۹۰۰ متر مربع به  مبلغ ۵۱ میلیارد ریال  و احداث فضاهای عمومی شامل بهسازی و پیاده سازی ۲۵ هزار متر مربع به  مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و کلنگ زنی ۱۷۰۰ متر مربعبه تفکیک هزینه زمین ۱۹۰ میلیارد ریال و ساخت ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.

پروژه های بازآفرینی شهری در استان خراسان رضوی با مشارکت و همکاری شورای شهر و شهرداری ها انجام شده است و ادامه خواهد یافت.

در مشهد حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در محلات حاشیه شهر ساکن‌ هستند.

شرکت بازآفرینی شهری، راهبری و ساماندهی فعالیت ها و اقدامات لازم در زمینه احیا، بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی در چارچوب برنامه های عملیاتی بازآفرینی شهری به منظور ارتقای کیفیت محیط زندگی شهروندان در چارچوب سیاست های وزارت راه و شهرسازی و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و توسعه و ترویج فعالیت های ذکر شده از طریق مشارکت شهرداری‌ها،ساکنان و مالکان، اشخاص حقیقی و حقوقی ذی نفع و نهادهای محلی را بر عهده دارد.