شناسهٔ خبر: 126568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۴۸ ساعت گذشته:

جاده های کوهستانی گلستان بیش از ۶۰۰ کیلومتر برفروبی و ۴۰۰ تن شن و نمک پاشی شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۶۰۰ کیلومتر برفروبی و ۴۰۰ تن شن و نمک پاشی در جاده های کوهستانی استان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در بازدید از محورهای کوهستانی استان از جمله درازنو در مصاحبه با سیمای مرکز گلستان بیان داشت: این عملیات توسط ۶۰ دستگاه ماشین آلات شن و نمک پاش و برفروب سنگین و نیمه سنگین و ۹۰ راهدار بصورت مستقیم انجام شد.

وی با اشاره به شروع فعالیت سامانه بارشی برف و باران در ارتفاعات و سفید پوش شدن جاده های کوهستانی استان، ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی تا جمعه ادامه دارد.

به گفته مصدقی، هم اکنون ضخامت برف در ارتفاعات تا ۲۰ سانتی متر و لغزندگی جاده ها نیز همراه با پدیده مه غلیظ بویژه در جاده های کوهستانی و جنگلی است.

وی با تاکید به ترددکنندگان جاده ای برای استفاده از تجهیزات زمستانی بویژه زنجیرچرخ ، افزود: استفاده از زنجیر چرخ برای عبور از مناطق کوهستانی و گردنه های درازنو، چالچالیان در محور گرگان- شاهرود، گردنه خوش ییلاق در محور آزادشهر-شاهرود و در محور شریانی جنگل گلستان بسیار ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه از شروع بارش برف تاکنون محورها باز هستند و ترددها ایمن و روان برقرار است، یادآورشد: بر استفاده از سامانه گویای ۱۴۱ تاکید داریم تا کاربران جاده ای از مبدا سفر با دریافت اطلاعات ترافیکی صحیح، سفری ایمن و مطمئنی را داشته باشند.

طول محورهای کوهستانی گلستان ۱۷۰۰ کیلومتر و تعداد گردنه های برفگیر آن ۵۶ گردنه است.

راهداری زمستانه در ۳۶۰۰ کیلومتر از ۵۲۵۰ کیلومتر انواع راههای استحفاظی استان بویژه محورهای شریانی و اصلی و کوهستانی در حال اجراست.