شناسهٔ خبر: 126608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه فجر صورت پذیرفت؛

بهره برداری از شش طرح راهداری در شهرستان شازند استان مرکزی

افتتاحات استان مرکزی همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شش طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در شهرستان شازند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شش طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی معاونین هماهنگی امور عمرانی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل بحران استانداری، معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان شازند به بهره‌برداری رسید.

▫️محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با ارائه گزارشی از جزئیات پروژه های مورد بهره‌برداری گفت: امروز به طور همزمان شش طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان شازند به بهره‌برداری می‌رسد.

▫️ساختمان جدید الاحداث راهدارخانه کله جوب در محور اراک - بروجرد با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار، ساخت راه های روستایی «بانه» و «تکیه» با ۴۰ میلیارد ریال، لکه گیری و روکش آسفالت محور اراک-توره با ۲۵۰ میلیارد ریال، لکه گیری و روکش آسفالت محور توره-بروجرد با ۱۳۰ میلیارد ریال و اجرای ماسه آسفالت و روکش آسفالت محور شازند-ازنا با ۹۰ میلیارد ریال عنوان طرح هایی بود که به صورت همزمان در محل راهدارخانه کله جوب به بهره‌برداری رسید.

محسنی هدف از احداث راهدارخانه ها را تسریع در اجرای خدمات راهداری و ساماندهی و اسکان اضطراری مسافران و کاربران جاده‌ای عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت محورهای مواصلاتی استان مرکزی بویژه اراک-سلفچگان و اراک-بروجرد و افتتاح راهدارخانه کله جوب، محور بزرگراهی «سلفچگان-اراک-بروجرد» دارای سه راهدارخانه جدیدالتاسیس می شود.

وی ادامه داد: امسال اقدامات خوبی در حوزه ساخت راه های روستایی در شهرستان شازند صورت گرفته و همسو با آن برای نگهداری از راه‌های موجود نیز طرح‌های لکه گیری و روکش آسفالت انجام شده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء سطح رضایتمندی مردم شهرستان شازند و کاربران جاده‌ای، اقدامات مختلف دیگری نیز در دست اقدام می‌باشد که بزودی شاهد بهره‌برداری از آن ها خواهیم بود که بطور خلاصه از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به احداث ۱۲ کیلومتر سیستم روشنایی طولی، نصب حفاظ میانی نیوجرسی، روکش سراسری آسفالت محور اراک - بروجرد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان، ساخت راه روستایی چهارچریک - ده ذوالفقار، تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح نورآباد، آستانه و نهرمیان اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: تکمیل پروژه‌های عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در شهرستان شازند، مسلما افزایش سطح رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.