شناسهٔ خبر: 126645 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس فراکسیون اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی ؛

توسعه اقتصاد دریامحور به وضع قوانین کاربردی تری از سوی مجلس نیاز دارد

مجلس و بنادر رئیس فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور دربرگیرنده جنبه‌های مختلفی از فعالیت‌های تولیدی و تجاری است، گفت: تحقق توسعه اقتصاد دریامحور به وضع قوانین کاربردی و تسهیل کننده‌تری از سوی مجلس نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریدون عباسی در حاشیه نشست فراکسیون اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی که در محل اداره کل بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: هدف از این سفر اعضای این فراکسیون به استان خوزستان، شناخت بیشتر از مشکلات موجود در مسیر فعالیت های اقتصادی با محوریت حوزه انرژی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور یکی از موضوعاتی است که در حوزه حمل و نقل و انتقال انرژی نقش بسیار مهمی دارد گفت: روند تحقق اقتصاد دریامحور نیازمند تصمیم‌گیری های کاربردی و وضع قوانین مناسب است که در این زمینه اعضای این فراکسیون به صورت میدانی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین بندر امام‌خمینی (ره) حضور پیدا کردند.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار تصریح کرد: این بازدیدها باعث شد تا درجریان ابعاد مختلفی از مشکلات قرار گیریم و با پیشنهاداتی که ارائه شد، قطعا مجلس شورای اسلامی در فرآیند تصمیم‌گیری برای بودجه سال آینده کشور و همچنین برنامه توسعه هفتم به موضوع اقتصاد دریامحور و همچنین تسهیل در شکوفایی اقتصادی منطقه با محوریت انرژی، توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

رئیس فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان، مجموعه‌های بندری مختلفی وجود دارد که زیرساخت‌های آنها باید با جدیت بیشتری در مسیر رشد اقتصادی کشور قرار گیرند.

عباسی تصریح کرد: در این رابطه، فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی مطالعات کارشناسی و اطلاعات شفافی را در اختیار دارد که با انجام همگرایی‌های لازم بین این اطلاعات و مشکلات شناسایی شده، برنامه مطلوبی برای توسعه منطقه در بخش بنادر و همچنین حوزه انرژی با محوریت پتروشیمی تدوین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری، ارتقاء زیرساخت‌ها و بهره وری در انجام امور تجاری بخصوص در زمینه اقتصاد دریامحور از جمله انتظاراتی است که فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی از تدوین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دارد.

هیأت‌رئیسه فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر دو روزه خود به خوزستان، پس از ماهشهر و بندر امام، در آبادان و اهواز حضور خواهند یافت.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ،فریدون عباسی(رئیس)، سید مجتبی محفوظی(نایب‌رئیس‌اول)، روح‌الله متفکر آزاد(نایب‌رئیس دوم)، محمد کعب‌عمیر(دبیر اول)، سارا فلاحی(سخنگو)، احمد جباری(ناظر اول) و حبیب آقاجری(ناظر دوم) و محمد خطیب(رئیس دبیرخانه و مسئول هماهنگی سفرهای استانی)، اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی هستند که به خوزستان سفر کرده‌اند.پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،