شناسهٔ خبر: 126764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر؛

کلنگ پروژه ٧٠٤ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر لار به زمین زده شد

نهضت ملی مسکن لار آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه ٧٠٤ واحدی جنب پردیس دانشگاه علوم پزشکی لار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، فرماندار ویژه لارستان و دیگر مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه ٧٠٤ واحدی جنب پردیس دانشگاه علوم پزشکی لار با حضور ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، دهقان فرماندار ویژه لارستان و دیگر مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد.

شبانی اظهار داشت : در شهرستان لار بیش از ١٠ هزار متقاضی ثبت نامی داشتیم که بیش از ٨ هزار نفر حائز شرایط سه استعلام سبز هستند و تاکنون فقط برای ١٥٠٠ نفر توانستیم زمین تامین کنیم و عملا این میزان تامین زمین قابل قبول نیست.

شبانی با بیان اینکه در شهر لار با مشکل کمبود زمین مناسب مواجه هستیم، افزود: در بخش تامین اراضی جهت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن زمین ١٥٠ هکتاری جهت فازهای بعدی پیش بینی شده بود اما اخیرا با ورود بخش خصوصی بنا شد زمین های ٣٠٠ هکتاری که بین دو شهر واقع شده و بدلیل نزدیکی به شهر نیاز به خدمات کمتری هم دارد، در اختیار این طرح گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه اراضی متعلق به مردم و بخشی از آن جز زمین های منابع طبیعی هست، ادامه داد : نیاز است با همت فرماندار و مسئولان شهری تعاملات لازم با مردم انجام شود که به صورت توافقی از اراضی موجود در راستای این طرح استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: هم اکنون در تلاشیم تا موضوع ایجاد شهرک مسکونی در شهر لار هر چه سریعتر جانمایی زمین آن مشخص شود. که ان شا الله با نظر فرماندار مکان یابی این مهم نیز جهت ذخیره زمین برای سال های آتی محقق شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد :با شروع عملیات اجرایی در پروژه ٧٠٤ واحدی عملا تمامی افرادی که واریز وجه داشته اند زمین آنها مشخص شده و به محض اینکه زمین های بعدی تعیین تکلیف شود برای مابقی متقاضیان نیز فراخوان واریز وجه انجام خواهد شد.