شناسهٔ خبر: 126777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش برف تمام محورهای استان قزوین را فرا گرفت

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بارش برف در تمام محورهای این استان از ساعات آغازین امروز یکشنبه خبر داد و گفت:بارش در برخی محورها با کولاک و مه همراه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:همزمان با آغاز بارش برف، عملیات برفروبی و نمک پاشی به همت راهداران استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بارش برف در مناطقی چون گردنه های قسطین لار و بهرام آباد با کولاک و مه گرفتگی همراه است اضافه کرد :با توجه به کاهش دید در محورهای برفی و لغزنده بودن سطح جاده ها رعایت فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه و همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در هنگام رانندگی الزامی است.

 حق‌لطفی از مردم خواست ضمن پرهیز از سفر در هنگام بارش برف آخرین اطلاعات از وضعیت آب و هوا و راه های کشور را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان دریافت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:هم اکنون ۲۶تیم راهداری با ۲۹۶دستگاه ماشین آلات مشغول عملیات نمک پاشی و برف‌روبی در این محورها هستند.

استان قزوین پنجمین استان از نظر تعداد گردنه های برفگیر در کشور است.

 این استان از اواخر هفته گذشته به طور متناوب تحت تاثیر سامانه بارشی قرار داشته است و براساس پیش بینی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی  تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.