شناسهٔ خبر: 126785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه سالجاری انجام شد؛

جابه‌جایی حدود ۲ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب سیستان و بلوچستان

علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان ازجابجایی یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۱۶ نفر مسافر درجنوب استان از ابتدای سال تا پایان دی ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر) ، علی قبا اظهار داشت: جابجایی این میزان مسافر در قالب ۲۸۱ هزار و ۳۵ سفر انجام شده است که از این میزان یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۷۰ سفر درون استانی و ۷۴۰ هزار و ۳۶۴ سفر برون استانی بوده است.

قبا ضمن تاکید بر ضرورت ایمنی در جابجایی مسافر،افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا به جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب ارائه می شود و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

قبا تصریح کرد:: در سیستم حمل‌ونقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان اظهار داشت: در جنوب سیستان و بلوچستان ۳۹ شرکت حمل و نقل در بخش مسافر فعالیت دارند.

وی در پایان افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.