شناسهٔ خبر: 126816 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار قرمز هواشناسی برای بارش برف در استان چهارمحال و بختیاری

کولاک برف سازمان هواشناسی کشور برای تشدید بارش‌ها، کولاک برف و وقوع بهمن در استان چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور تداوم بارش شدید از امروز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری موحب بارش برف شدید، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، کولاک برف و وقوع بهمن در استان چهارمحال و بختیاری می‌شود که مخاطراتی همچون انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر وتعطیلی فعالیت‌های عمرانی را به دنبال دارد.

همچنین شرایط جوی مذکور می‌تواند خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، اختلال در انتقالِ حامل‌های انرژی بویژه در مناطق روستایی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، شکستن شاخه‌های درختان و احتمال تخریب سقف‌ها در صورت عدم برف روبی را به همراه داشته باشد.

به همین‌ منظور سازمان هواشناسی نسبت به‌ آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال حامل‌های انرژی و عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرده است.

همچنین ضرورت آمادگی کامل دستگاه های اجرایی و امداد رسان احساس می‌شود.