شناسهٔ خبر: 126869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

تبیین ابلاغیه جدید بسته تشویقی کالبدی نوسازی بافتهای فرسوده با حضور شهرداری‌های استان

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران جریان سازی گفتمان نوسازی کالبدی بافتهای ناکارآمد شهری را در میان ۴۸ شهرداری استان از اهداف مهم اداره کل راه و شهرسازی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران از برگزاری نشست هم اندیشی با شهرداران، معاونان شهرسازی شهرداریها، روسای بازآفرینی شهرهای استان (۴۸ شهر) در روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: ابلاغیه این هفته وزیر راه و شهرسازی که شامل ۱۹ بند مهم است برای شهرداریها تفسیر و تبیین خواهد شد و به سوالات ایشان پاسخ خواهیم داد.

محبت خواه خاطرنشان کرد: این برنامه به صورت مشترک با شرکت بازآفرینی شهری ایران به مدت سه ساعت از ساعت ۹ صبح سه شنبه ۲۵ بهمن ماه در محل سالن همایشهای امام علی (ع) واقع در ساختمان کلانتری (ساختمان شماره یک این اداره کل) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تبیین سیاستها و ضوابط تشویقی در بافتهای ناکارآمد و جریان سازی گفتمان نوسازی از وظایف ادارات کل راه و شهرسازی کشور است.

محبت خواه افزود: تنها جریانی که می تواند در نوسازی بافتهای فرسوده موثر باشد ،مردمی سازی و مشارکت ساکنان و مالکان با سرمایه گذاران، سازندگان و انبوه سازان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: سهم مشوق های شهرسازی ۷۰ درصد از سهم مشوق ها در حوزه بازآفرینی شهری است و انتظار ما از شهرداران شهرهای مختلف استان این است که بسته تشویقی شهرسازانه مصوب شورای عالی شهرسازی را به صورت کامل اجرا کنند.

این در حالی است که تهران با در اختیار داشتن بیست درصد مساحت بافت فرسوده و سکونتگاهی مهم ترین استان کشور به لحاظ سیاست‌های بازآفرینی است.