شناسهٔ خبر: 126881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان:

دوربین‌های ثبت سرعت در گردنه صلوات آباد سنندج نصب می‌شوند

حسنی مدیرکل کردستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با نصب و راه اندازی ۲ دوربین در گردنه صلوات آباد سنندج، علاوه بر سرعت لحظه ای، میانگین سرعت متوسطه نیز ثبت خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فزاد حسنی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون ایمنی حمل ونقل راههای استان مصوب شد که با همکاری پلیس ، محور دهگلان _ سنندج محدوده گردنه صلوات آباد دو دوربین پایش تصویری جهت کنترل سرعت متوسطه ناوگان تردد نصب و راه اندازی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان خاطر نشان کرد: در این پایش تصویری، علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت فواصل بین دوربین‌ها محاسبه و میانگین سرعت متوسطه راننده بین دو دوربین ثبت می شود لذا در صورت غیرمجاز بودن سرعت به عنوان تخلف ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه گردنه های موجود در محور های ارتباطی استان اکثرا حادثه خیز هستند، گفت: این اقدام در راستای کاهش تصادفات و کنترل سرعت وسایل نقلیه صورت می گیرد.

حسنی اضافه کرد: در استان ۴۵ سامانه کنترل ثبت تخلف عبور و مرور وجود دارد و در آینده این سامانه افزایش می‌یاید که بتوانیم سرعت خودروها در سطح جاده‌ها را کنترل کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: درمجموع علاوه بر وجود ۴۵ ثبت تخلفات عبور و مرور موجود، ۳۰ سامانه نظارت تصویری، ۳۴ دستگاه تردد شمار برخط، و بیش از ۲۲۰ دستگاه بیسیم آنالوگ و دیجیتال به علاوه ۳۴۳ دستگاه ردیاب از جمله امکانات مرکز مدیریت راه‌های استان است.