شناسهٔ خبر: 126884 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد؛

افتتاح ۱۰ کیلومتر دیگر از باند دوم محور مشهد- فریمان-تربت جام- دوغارون

خادمی مدیر کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق از افتتاح بخشی از بزرگراه مشهد-دوغارون خبر داد و گفت:‌ ۱۰ کیلومتر دیگر از باند دوم محور مشهد- فریمان-تربت جام- دوغارون با هدف اتصال مناطق پرجمعیت استان خراسان رضوی و افزایش ظرفیت های ترانزیتی بین المللی به کشور افغانستان زیر عبور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی نظریان مدیر کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افتتاح ۱۰ کیلومتر از از بزرگراه مشهد-دوغارون گفت: این محور شریانی به طول کل ۲۲۵کیلومتر از شهر مقدس مشهد آغاز می شود و با گذشت از شهرهای فریمان و تربیت جام به شهر دوغارون و در نهایت پایانه مرزی دوغارون منتهی می شود و با توجه به اهمیت این محور و ترافیک بالای عبوری، ۱۶۰ کیلومتر آن در سال های گذشته به صورت چهارخطه به بهره برداری رسیده است که با این افتتاح طول بزرگراه به حدود ۱۷۰ کیلومتر افزایش یافت. عملیات اجرایی۲۰ کیلومتر دیگر این پروژه نیز در حال انجام است.

وی تکمیل باند دوم محورهای شریانی استان خراسان رضوی را به عنوان بخشی از راهگذر شمال-جنوب و غرب به شرق کشور اعلام کرد و اظهار داشت: تکمیل بزرگراه های استان خراسان رضوی علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر زوار بازگاه مقدس امام رضا(ع) به عنوان بخشی از این راهگذر موجب کاهش طول و زمان سفر و افزایش ترانزیت کالا و خدمات از حوزه اقیانوس هند به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و شمال اروپا می شود.

نظریان با اشاره به ۲ هزار کیلومتر طول طرح های در حال ساخت استان خراسان رضوی ادامه داد: این محورها در قالب هشت طرح در حال اجرا هستند که تا پیش از این از این میزان ۱۳۰۰ کیلومتر تکمیل و زیر عبور قرار گرفته و ۳۰۰ کیلومتر نیز در دست اجرا قرار دارد.

مدیر کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق ادامه داد: به منظور تکمیل طرح های اشاره شده ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و این در حالی است که مجموع اعتبار سالانه این طرح ها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نظریان از افتتاح ۲۷ کیلومتر از بزرگراه های استان خراسان رضوی تا پایان سالجاری خبر داد و گفت:‌ ۱۵ کیلومتر از باند دوم بزرگراه مهنه-گناباد و ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور سنگان- تربت حیدریه در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و تاپایان سالجاری به بهره برداری می رسد.