شناسهٔ خبر: 126893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی ۲۴ هزار کیلومتر باند از جاده‌های استان مرکزی

مدیر کل راهداری استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۴ هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان در پی بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته برفروبی و پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی افزود: پنج هزار تن مخلوط ماسه و نمک نیز در این مدت برای جلوگیری از یخ زدگی، لغزندگی و بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شد.

وی بیان کرد: تمام جاده‌های اصلی، فرعی و شریانی استان مرکزی برفروبی شد، مسیرها باز است و برفروبی در جاده‌های روستایی استان نیز در حال انجام است و تا بعداظهر مشکل این راه‌ها نیز برطرف می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۵ راهدارخانه و ۳۸۰ نفر راهداری با ۲۲۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در قالب ۵۴ گروه وظیفه برفروبی و پاکسازی و خدمت‌رسانی به مسافران را جاده‌های این استان برعهده دارند.

جهانی با یادآوری بارش برف در تمام شهرهای استان مرکزی، گفت: بیشترین بارش برف در این مدت در جاده اراک- توره- بروجرد محدوده گردنه زالیان و جاده جدید و قدیم ساوه - همدان باریده‌ است.

وی از همشهریان و مسافران خواست از تردد غیرضروری در جاده‌های استان مرکزی خودداری کنند و در صورت نیاز خودروی خود را به زنجیرچرخ و لوازم گرمایشی تجهیز کنند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.