شناسهٔ خبر: 126899 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به منظور انجام سفر رسمی همراه رئیس جمهور؛

مهرداد بذرپاش تهران را به مقصد پکن ترک کرد

ببینید | بازدید وزیر راه و شهرسازی از مترو پرند وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس جمهور در راس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی و به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، در راستای تعمیق روابط با کشورهای قاره آسیا، و به منظور سفری سه روزه، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه به همراه تعدادی از وزرا از جمله وزیر راه و شهرسازی، با بدرقه رسمی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد پکن پایتخت جمهوری خلق چین ترک کرد.

رئیس جمهور ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی در کنگره ملی چین مورد استقبال رسمی شی جین پینگ همتای چینی خود قرار خواهد گرفت و پس از مذاکرات مشترک و ملاقات خصوصی، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.
در جریان این سفر همچنین نخست وزیر و رئیس کمیته دائمی کنگره خلق چین با دکتر رئیسی دیدار خواهند کرد.
حضور و سخنرانی در دانشگاه پکن، دیدار با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چینی، ملاقات و گفتگو با نخبگان و فعالان اقتصادی چین و دیدار و گفتگو با ایرانیان مقیم از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر سه روزه خواهد بود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیر نفت، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صمت، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.