شناسهٔ خبر: 126949 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در ستاد بازآفرینی استان کرمانشاه:

تشریح انعطاف‌پذیری بسته ۱۹بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده

ابلاغ بسته تشویقی نوسازی بافتهای فرسوده معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان و انبوه‌سازان در ۱۹ بند به استانداران خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار با حضور مهندس محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی، مهندس مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، طهماسب نجفی سرپرست معاونت عمرانی استانداری و اعضای این ستاد در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.
مهندس محمد آیینی که به‌صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضورداشتند از مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف‌پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت خبر داد و گفت: گره‌گشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحد ها، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها از ویژگی های دیگر این مصوبات ابلاغی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جزئیات ۱۹ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چهار  گروه انواع مشوق­های پیش­‌بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع است.
وی افزود: جزئیات ضوابط تشویقی انواع مشوق­های پیش­‌ببنی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری هر یک از گروه ها مصوب شده است