شناسهٔ خبر: 126962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ماهه گذشته انجام شده است:

جابجایی ۱۱۱ هزار نفر مسافر از شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز

ترانزیت کالا رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز گفت:۱۱۱ هزار و۵۰۰ نفر مسافردر ۱۰ ماهه گذشته از شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین مرادی در بازدید از شرکت های مسافری این شهرستان با بیان اینکه این میزان مسافر توسط ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه سواری جابجا شده اند گفت:این میزان جابجایی در قالب ۱۸ هزار و۷۳۴ سفر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۴۳۴ هزار تن کالا نیز توسط ۱۴ شرکت حمل ونقل از این شهرستان ها جابجا شده تصریح کرد:در این مدت ۵۰ هزار و۴۴۰ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

رئیس اداره راهدری و حمل ونقل جاده ای شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان شد:با حضور ۲ هزار مورد گشت راهداری در محورها تاکنون ۱ز ۱۰۵مورد تجاوز به حریم راه و ۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شده،۶۶ مورد دکه های غیرمجاز جمع آوری و با اخذ ۱۰ مورددستور قضایی ۶۰۵ کیلومتر از حریم راه آزادسازی شده است.

مرادی در جهت افزایش ایمنی و ترافیک آسان شن ریزی ۱۳ کیلومتر از راههای روستایی را در ۱۰ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:۱۳۶ هزار مترمربع عملیات روکش آسفالت در شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز اجرا شده است.

وی در مدت یاد شده  از تسطیح و پاکسازی ۶۱۷ کیلومتر از حریم راههای این شهرستان ها خبرداد و بیان کرد:با هدف جلوگیری از پرت شدن وسایط نقلیه ۸۸ کیلومتر از شانه راه توسط راهداران تسطیح و اصلاح شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته با استفاده از ۷۶۵ تن آسفالت محورهای اصلی،فرعی وروستایی این شهرستان ها لکه گیری شده ادامه داد:۲۸۰ کیلومتر از راههای روستایی و مرزی توسط راهداران تسطیح و موج گیری شده است.

مرادی رنگ آمیزی ۷۵۵ مورد ازپایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر ۶۷ شاخه گاردریل، نصب هزار و۱۹۰ عددعلائم ایمنی، رنگ آمیزی ۱۷۰ مورد ازسرعت کاهها، شستشویی ۸هزار و۳۰۰عدداز تابلو و علائم  راههای اصلی، شستشوی ۷۵ مورداز حفاظها و نرده پلها، برچیدن ۴۹۰ مورد تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب و همچنین نگهداری ۱۲۷ پایه ازچراغهای چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۰ ماهه گذشته برشمرد.

وی گفت:در مدت یاد شده ۱۶۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای شهرستان پارس آباد و اصلاندوز تهیه ونصب شده است.