شناسهٔ خبر: 127087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برف روبی ۱۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های استان مرکزی

برفروبی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان در ۲۴ ساعت گذشته برفروبی و پاکسازی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از  استان مرکزی ، «مهرداد جهانی» مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی ، گفت : پنج هزار و ۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک در این مدت برای جلوگیری از یخ‌زدگی و لغزندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شد.

وی ادامه داد: جاده‌های استان مرکزی اکنون باز و برفروبی در تمام راه‌های استان مرکزی توسط ۵۴ گروه راهداری متشکل از ۳۸۰ نفر راهدار با ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: برفروبی در جاده‌های این استان امروز برای چهارمین روز متوالی، بدون وقفه، بدون استراحت و تغییر شیفت توسط راهداران استان مرکزی در حال انجام است.

جهانی از شهروندان استان مرکزی خواست با توجه به بارش برف در جاده‌های استان، از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند و در صورت سفر در جاده‌های استان مرکزی، رانندگان خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

وی افزود: مسافران می‌توانند آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت راه‌ها و تردد در جاده‌های این استان و کشور را از طریق سامانه ۱۴۱ و اپلیکیشن‌ ۱۴۱ کسب کنند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهارهزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.