شناسهٔ خبر: 127111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی ۵۷۶۲ هزار تن بار از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

جابجایی کالا خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی ۵۷۶۲ هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل سنگین از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۵۷۶۲ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از ۳۲۴ هزار دستگاه ناوگان باری جابجا شده است، گفت: عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغال سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و غیره بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

حاجی صفری تصریح کرد: ۷۲ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا ۶۵۵۹ دستگاه ناوگان باری ۱۰۱۷۶ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده ازشهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای سال جاری بارنامه الکترونیکی صادرمی شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها است.

حاجی صفری خاطر نشان کرد: مهم ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.