شناسهٔ خبر: 12712 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عبده تبريزي در هماش معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري مطرح كرد:

ورود هم‌زمان سرمایه و دانش سرمایه‌گذاران خارجی به کشور/ تاکید بر نظارت بیشتر بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها

حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه‌گذاری که به کشور ما وارد می‌شود تنها وارد کننده پول نیست بلکه همزمان دانش و فن آوری را نیز به کشور وارد می کند.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، حسین عبده تبریزی امروز 12 مهر ماه در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی در سالن همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما اظهار کرد: پیش بینی می‌شود وضعیت صادرات ایران هم در بخش صادرات نفتی و هم در بخش صادرات غیر نفتی پس از برداشته شدن تحریم ها بهبود پیدا کرده و به خصوص میزان صادرات نفت ایران به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر نرخ تورم نسبت به سه سال قبل کاهش قابل توجهی پیدا کرده است گفت : دولت توانسته است نرخ تورم را در طول عمر خود از دو رقمی به تک رقمی تبدیل کند و تلاش برای کاهش این رقم به کمتر از ۱۱ درصد نیز ادامه دارد.

عبده تبریزی با اشاره به شکاف بین نرخ ارز رسمی و نرخ بازار وجود دارد نوید داد که این تفاوت قیمتی پس از برداشته شدن تحریم‌ها برطرف شده و به کمترین میزان خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در ایران می‌توانند با بیش از ۳۰ بانک خصوصی و ۵ بانک توسعه ای کار کنند گفت: برای آنکه در ارتباط با بانک‌ها مشکلی پیش نیاید نیاز است تا بانک مرکزی نظارت خود را بر کار بانک‌ها بیشتر کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر اعتبار دولتی برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی کافی نیست و اینجاست که اهمیت حضور بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بیش از پیش مشخص می‌شود.

به گفته عبده تبریزی تقریبا تمامی نهادهای سرمایه‌ای در ایران وجود دارد و سرمایه گذاران می‌توانند برای تامین مالی به آنها مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در وزارت راه و شهرسازی پروژه‌هایی که در آنها صرفه جویی در مصرف انرژی لحاظ شده است در اولویت قرار دارد گفت: سیاست دولت و وزارتخانه کاهش هزینه‌هایی است که صرف انرژی می‌شود و در این بین حوزه مسکن از اهمیت بیشتری قرار دارد.

مشاور آخوندی با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش مسکن ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد سرمایه ثابت در ایران در بخش مسکن سرمایه گذاری شده است و بر طبق پیش بینی سازمان آمار ایران در ۱۳ سال آینده تعداد خانوارها از مرز ۲۷ میلیون خانوار خواهد گذشت و به همان نسبت نیاز به مسکن نیز افزایش خواهد یافت.

عبده تبریزی تخمین زد که ایران برای توسعه حوزه مسکن به ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد که این رقم بسیار بزرگ است. /

نظر شما