شناسهٔ خبر: 127143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور جمعی از مسئولین وزارت راه و شهرسازی؛

نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن استان هرمزگان برگزار شد

نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن استان هرمزگان برگزار شد2 نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن استان هرمزگان با حضور جمعی از مسئولین وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هرمزگان، در این جلسه که با حضور استاندار هرمزگان، روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای شورای مسکن استان برگزار شد؛ بر اساس گزارش های ارائه شده مواردی در حوزه زمین و مسکن مصوب شد.

در این نشست مقرر شد مدارک مورد نیاز در خصوص اراضی۱۲۲ هکتاری بندرعباس و ۱۰۳ هکتاری میناب طی هفته پیش رو همراه با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال و شورای عالی شهرسازی و معماری طی یک ماه مصوبه لازم را صادر کند.

در راستای تسهیل و تسریع در شروع عملیات آماده سازی اراضی بر اساس دستورالعمل آماده سازی ابلاغی سازمان ملی مصوب شد اعتبار لازم در برنامه اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان ملی زمین و مسکن لحاظ شود.

تعیین شد ۲۲ شهر که طرح مصوب و زمین مؤثر دارند در راستای تسریع و تسهیل شروع عملیات آماده سازی، حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ انعقاد قراردادها صورت پذیرد.

قرار شد در اراضی تجاری سایت پیامبر اعظم بندرعباس مناقصه انتخاب سازنده برگزار شده و تأمین اعتبار، طراحی و احداث مسجد در سایت مذکور توسط سازمان ملی زمین و مسکن صورت گیرد.

مقرر شد، استانداری هرمزگان برای دستگاه های دولتی که متقاضی احداث پروژه های خدمات عمومی (اعم از فرهنگی، آموزشی، درمانی و ورزشی) واقع در سایت پیامبر اعظم هستند، تأمین اعتبار کرده و سازمان ملی زمین و مسکن پس از دریافت موافقتنامه، واگذاری زمین انجام دهد.

تعیین شد؛ جهت سایت پیامبر اعظم، به افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت مالی و موافقتنامه اصولی که متقاضی ساخت طرح های (فرهنگی، آموزشی، درمانی، ورزشی و گردشگری) هستند، از طریق فراخوان، زمین واگذار شود.

در این نشست قرار شد طرح فروش متری مسکن در شهر بندرعباس به عنوان پایلوت شروع شود و دستورالعمل پروژه توسط نمایندگان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و استانداری هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی استان، تدوین و ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

قرار گذاشته شد اجرای طرح مسکن دولت در مناطق آزاد از طریق وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و اقدامات مناطق آزاد درخصوص تأمین مسکن به وزارت راه و شهرسازی محول شود و هماهنگی لازم درخصوص ادامه کار و تحویل اراضی در جلسه ای فیمابین وزارت راه و شهرسازی و مناطق آزاد تعیین تکلیف شود.

درخصوص واحدهای مسکونی که در قالب مسکن تدریجی احداث می شوند، مقرر شد، شهرداری صدور پروانه ساختمانی را به ازای کل واحد طراحی شده انجام و برای بخش تکمیل شده، عدم خلافی، جهت بهره برداری صادر کند.

بیان شد سازمان ملی زمین و مسکن، هزینه جابه جایی خط انتقال گاز اراضی ۱۵۰ هکتاری شهر بندرعباس را تأمین کند و اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن، پیمانکاران ذیصلاح و مورد تأیید شرکت گاز را با نظارت آن شرکت انتخاب کند.

گفتنی است در این نشست علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از طریق ارتباط تصویری اینترنتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.