شناسهٔ خبر: 127154 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست کمیته ساماندهی امور پایانه های مرزی تأکید شد؛

انجام اقدامات زیرساختی و فناورانه درراستای روان سازی تردد ناوگان در پایانه مرزی آستارا

سازمان راهداری در پی برگزاری بیست و سومین نشست کمیته ساماندهی امور پایانه های مرزی ، بر تسریع در انجام اقدامات زیرساختی و بهره گیری از سامانه های فناوری در راستای تسهیل و روان سازی تردد ناوگان جاده ای در پایانه مرزی آستارا ، تأکیدشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جعفری قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اظهارداشت:پیرو دستور رئیس جمهور و تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در زمینه رسیدگی به مشکلات مربوط به تردد ناوگان جاده ای و توقف کامیون ها در مرز آستارا ، مشکلات فرایندی و زیرساختی بررسی شده و اقدامات زیر ساختی و تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز از طریق هماهنگی با دستگاه های ذی ربط در دستور کار قرارگرفت .

جعفری افزود : استقرار سامانه مکانیزه نوبت دهی پذیرش کالا یکی از اقداماتی است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده و به زودی عملیاتی می شود که نقش قابل توجهی در مدیریت ترافیک عبوری، کاهش تداخلات ترافیک باری و شهری، مدیریت زمان توقف ناوگان داشته و امکان پیش بینی تقاضای پذیرش شده توسط گمرک مرزی را فراهم می کند.

وی افزود : رمز موفقیت این طرح، تبادل اطلاعات پایانه بار و درب ورودی گمرک آستارا است، لذا طی توافقات صورت گرفته با ریاست گمرک ایران مقرر شده پذیرش ناوگان در فاز دوم پروژه بر اساس سرویس های مشترک فیمابین انجام شود.

قائم مقام ریاست سازمان در ارتباط با مرمت پل مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان عنوان کرد: اننتخاب پیمانکار و تخصیص منابع برای بهسازی و مقاوم سازی پل انجام شده و منتظر تایید کمیته رودخانه های مرزی برای شروع عملیات بهسازی سهم ۵۰ درصدی طرف ایران هستیم ، ضمنا طرف آذری اعلام نموده سهم ۵۰درصدی طرف آذربایجان را ، رأ سا انجام خواهد داد. لذا به منظورتسریع در شروع عملیات عمرانی و همچنین ارتقای ایمنی و روان سازی تردد ، مقررشد دفاترتخصصی حوزه راهداری ، ترانزیت ، فنی و امور پیمان ها بررسی های کارشناسی در خصوص نحوه اجرای پروژه را اعلام کنند.

براساس این گزارش ، درادامه نشست ، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گزارشی از اقدامات انجام شده مصوبات جلسه قبلی کمیته یادشده در خصوص هماهنگی با دستگاه های ذی ربط ،نصب تجهیزات مورد نیاز درپایانه بار و مرز آستارا ، برگزاری نشست با نمایندگان انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی و بررسی مشکلات خروج ناوگان ازمرز ، بیان کرد .

این گزارش می افزاید در بخش دیگری از این نشست ، گزارش مربوط به پیشرفت سامانه جامع حمل و نقل بین المللی و تبادل داده با سایر دستگاه ها ، از سوی دفتر فناوری اطلاعات ارائه و مقرر شد اقدامات کارشناسی به منظور رفع مشکلات موجود ، انجام شود .

همچنین وضعیت سایت موقت پایانه های مرزی کیله سردشت و شوشمی ، طرح تبادل اطلاعات مکانیزه ناوگان ورودی به مرز بازرگان ، مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، گفتنی است در این نشست محمد تیموری معاون برنامه ریزی ، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل ، رضا اکبری معاون راهداری و اعضای کمیته ساماندهی امور پایانه های مرزی حضور داشتند و راهکارهای ارتقای خدمات رسانی و پیشبرد عملیات اجرایی را در پایانه های مرزی ارائه کردند.