شناسهٔ خبر: 127158 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تاکید بر تسریع اجرای قطار سریع‌السیر مشهد/تجهیز قطعات آزمایشگاه مرجع ریلی در بخش خط

قطار خاش مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به تأکید بر تسریع اجرای قطار سریع‌السیر مشهد/تجهیز قطعات آزمایشگاه مرجع ریلی در بخش خط اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

دولت اجرای قطار سریع السیر مشهد را به عنوان خدمتی ماندگار تسریع کند

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر راه و شهرسازی نسبت به لزوم تسریع پیگیری و اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران-مشهد به عنوان خدمت ماندگار از دولت سیزدهم در تسهیل امر زیارت، تأکید کرد.

ایران به عنوان رییس دوره ای هفدهمین کمیسیون بین دولتی تراسیکا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد

دبیر ملی کمیسیون تراسیکا گفت: بر اساس مصوبه شانزدهمین دور اجلاس رؤسای کشورهای عضو کمیسیون بین دولتی تراسیکا که در تاریخ ۲۰ و ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد، ایران در سال ۲۰۲۴ به عنوان رییس دوره‌ای و میزبان اجلاس سالانه تعیین شد.

تجهیز قطعات آزمایشگاه مرجع ریلی در بخش خط

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مراحل نهایی تجهیز قطعات آزمایشگاهی آزمایشگاه مرجع ریلی در بخش خط و آزمایشگاه بزرگ‌مقیاس بارگذاری سریع روسازی در همکاری با شرکت ساخت و سازمان راهداری خبر داد.

کاهش مخاطرات طبیعی در مدهای حمل و نقلی و مسکن، نیازمند ساختار و اعتبار مالی

معاون وزیر راه و شهرسازی بر پیشگیری برای موفقیت برنامه‌های ستاد مدیریت بحران وزارتخانه ها تاکید کرد و گفت: نیازمند ساختاری برای کاهش مخاطرات طبیعی در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی هستیم و باید ردیف بودجه به این امر اختصاص یابد.