شناسهٔ خبر: 127166 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

پیشنهاد ایجاد خط کشتیرانی منظم و مشترک بین ایران و قزاقستان در خزر/اعطای تسهیلات ۸۰ درصدی با نرخ صفر درصد برای ساخت و نوسازی کشتی‌های مسافری 

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت پیشنهاد ایجاد خط کشتیرانی منظم و مشترک بین ایران و قزاقستان در خزر و اعطای تسهیلات ۸۰ درصدی با نرخ صفر درصد برای ساخت و نوسازی کشتی‌های مسافری مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پیشنهاد ایجاد خط کشتیرانی منظم و مشترک بین ایران و قزاقستان در خزر 

آسخت اورازبای، سفیر قزاقستان در تهران، با علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و برای توسعه‌ همکارهای اقتصادی با ایران و اجرایی سازی هر چه سریع‌تر لجستیک دریایی و بندری با ایران تاکید کرد .

درخشش دانش بنیان‌ها برتارک ساختمان تازه تاسیس مرجع دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی یک نرم ‌افزار کاملا بومی و ساخته شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف استفاده در مرکز کنترل ترافیک دریایی استان خبر داد.

بهبود ایمنی کشتی‌های تحت پرچم ایران بر اساس دو یادداشت تفاهم منطقه‌ای

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از ارتقای موقعیت پرچم ایران، بر اساس دو یادداشت تفاهم پاریس و توکیو خبر داد و آن را ​نشان­ دهنده بهبود وضعیت فنی و ایمنی ناوگان تجاری تحت پرچم متردد در بنادر آسیایی و اروپایی عنوان کرد.

چرا توسعه بندری چابهار مهم است؟

بندر شهید بهشتی چابهار مهم‌ترین رقیب بنادر خلیج فارس است؛ چراکه نسبت به بنادر این خلیج پهناور از دسترسی بهتری برخوردار است، به طوری که به دلیل موقعیت جغرافیایی این بندر در کرانه دریای عمان و نقطه ورود به خلیج فارس، پهلوگیری و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بندر شهید بهشتی نسبت به سایر بنادر خلیج فارس اقتصادی‌تر و به‌صرفه‌تر است.

نقشه ترانزیتی خاورمیانه به نفع ایران تغییر می‌کند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با توجه به آغاز فرآیند احداث بندر بزرگ خلیج فارس در مجاورت مجتمع بندری امام خمینی (ره)، قطعاً شاهد تغییر نقشه ترانزیتی خاورمیانه به نفع ایران خواهیم بود.

اعطای تسهیلات ۸۰ درصدی با نرخ صفر درصد برای ساخت و نوسازی کشتی‌های مسافری 

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اعطای تسهیلات ۸۰ درصدی با نرخ سود صفر درصد برای ساخت و نوسازی شناورها و کشتی‌های مسافری و تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه و عوارض بندری خبر داد.

بندرگاه نخل ناخدا می تواند کارکرد یک مرکز تجاری و کردشگری دریایی مهم را داشته باشد 

وزیر کشور در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای نوار شرقی شهر بندرعباس گفت: بندرگاه نخل ناخدا می تواند تعاریف و کاربری‌ یک شهر ساحلی مدرن و مرکز تجارت وگردشگری موثر را داشته باشد.