شناسهٔ خبر: 127206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۱۲ پروژه راهداری در استان اردبیل آماده افتتاح است

افتتاح اهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۱۱۲ پروژه راهداری به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در استان اردبیل آماده افتتاح است که طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستانهای گرمی و بیله سوار تصریح کرد: امسال به مناسبت دهه فجر ۱۱۲ پروژه به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح است که طی روزهای آینده با حضور مقام عالی وزارت و مقامات ارشد استان به شکل متمرکز این پروژه ‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص این طرح‌ها گفت:۴۲ پروژه روکش آسفالت به طول ۱۸۰ کیلومتر به ارزش سه هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال، ۳۷ پروژه راه روستایی به طول ۱۲۰ کیلومتر به ارزش چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال لکه گیری و ارتقای سطح سرویس با صرف ۲۰ هزار تن آسفالت و به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وثوقی بهسازی و تعریض محور هشتجین به سرچم در جنوب استان و گرمی به موران و ارتقای راه‌های فرعی ۲۲ کیلومتر با ۹۷۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های آماده افتتاح در روزهای آینده ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: اصلاح سه نقطه پرحادثه با احداث پل، اجرای تقاطع غیرهمسطح با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال، احداث ۲۷ دهنه پل بزرگ با هزینه یک هزار ۱۲۰ میلیارد ریال،اجرای۱۲ کیلومتر روشنایی در گردنه کولاک گیر کجل در محور اردبیل سرچم با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های آماده افتتاح عنوان کرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای راهداری زمستانی گفت: با توجه به طولانی بودن مدت زمان راهداری در استان اردبیل که در حدود پنج ماه است، و از سوی دیگر دمای هوا در برخی مناطق و گردنه های استان به زیر ۳۰ درجه می‌رسد، باید با احداث راهدارخانه‌ها در سطح استان بتوان زمان رسیدگی به وضعیت راهها را کاهش داد و زیرساخت‌های خدمات رسانی به شهروندان در کمترین زمان لازم را فراهم کرد.

وثوقی گفت: در این راستا در حال حاضر ۲۳ محل استقرار اکیپ‌های راهداری در استان وجود دارد که اخیرا راهدارخانه هایی در مسیرهای مشگین شهر- پارس آباد(قره آغاج) و اردبیل- نیر (سه راهی سرعین)محور سه راهی صحرا احداث شده است و در نظر داریم این مراکز را در نقاط مورد نیاز دیگر هم ایجاد کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص ناوگان این اداره کل وتوسعه ماشین آلات راهداری گفت: راهداری استان اردبیل در حال حاضر ۲۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری دارد که امسال ۹۱ دستگاه با هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد ریال به این ناوگان اضافه شد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تشریح اقدامات ۱۰ ماهه اخیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: سالانه نزدیک به ۴ میلیون تن کالا و دو میلیون نفر مسافر در راه‌های ارتباطی استان اردبیل جابجا می‌شود.

وثوقی افزود: در ۱۰ ماه امسال سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در استان جابجا شده است علاوه بر این در حوزه ترانزیت هم در پایانه مرزی بیله سوار یک میلیون ۳۰۰ هزار تن کالا جابجا شده است.