شناسهٔ خبر: 127211 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور

آسمان صاف کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور طی دو روز آینده خبر داد.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز یکشنبه ۳۰ بهمن و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و فردا در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور احتمال بارش پراکنده وجود دارد که در این مناطق وزش باد را طی این دو روز شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل شمالی دریای خزر و استان اردبیل وزش باد همراه با افزایش نسبی دما پدیده غالب خواهد بود.

وی گفت: روز سه‌شنبه نیز در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب غرب کشور و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه با اتمام بارش‌های خفیف و پراکنده در بیشتر مناطق جوی آرام و پایدار برقرار خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده آب‌های خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود و صیادان و فعالان دریایی باید به این موضوع توجه کنند چرا که افزایش ارتفاع موج تا ۲متر در برخی نقاط را شاهد خواهیم بود. 

به گفته رفیعی طی این ایام در ارتفاعات البرز نیز وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود که کوهنوردان باید توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران رل صاف همراه با گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به یک درجه بالای صفر رسید و فردا هم ۲ درجه خواهد شد.

رفیعی افزود: سردترین مرکز استان امروز اراک با کمینه دمای ۱۶ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرزن استان بندرعباس و زاهدان با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گزارش شدند.