شناسهٔ خبر: 127349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری خبر داد؛

اجرای طرح پاکسازی حریم راه‌های مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: طرح پاکسازی حریم راه های مازندران با همت فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مشارکت راهداران استان با هدف زیبا سازی و ایمن سازی محورها در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازری از مازندران ، محسن محمدنژاد در جلسه هماهنگی راهداری نوروزی این اداره کل که با حضور روسای ستادی و تابعه برگزار شد، اظهار داشت: زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.

وی توسعه همه جانبه استان را در گرو توسعه بخش حمل و نقل آن دانست و خاطر نشان ساخت: توسعه حوزه حمل و نقل در مازندران می تواند در جذب گردشگر و توریست و همچنین اشتغال زایی جوانان غیور سهم بسزایی ایفا نموده ، از این رو باید تمامی دستگاه ها در این بخش نسبت به پیشرفت استان تعلق خاطر داشته باشند.

محمدنژاد خاطر نشان کرد: خوشبختانه ، اقدامات گسترده و مثبتی از سوی راهداران این اداره کل و دیگر دستگاه های مرتبط در خصوص زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها می تواند نقش بسیار مهمی درامنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفاء نماید.

معاون راهداری در ادامه فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها را برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار مثمرثمر دانست و یاد آور شد: مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه های آن باشیم.

وی ساماندهی فضای سبز و حفظ حریم را در سطح محورها از ضروریات اجرایی در مازندران نام برد و تصریح کرد: ما باید با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصین در این امر بکوشیم تا جاده هایی ایمن و زیبا را برای هموطنان و مردم ولایتمدار استان ایجاد نماییم.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است.