شناسهٔ خبر: 127366 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به ریاست دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان؛

دومین جلسه هماهنگی برنامه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری خراسان رضوی برگزار شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دومین جلسه هم افزایی برنامه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری به ریاست دبیر ستاد بازآفرینی شهری خراسان رضوی و با حضور شهرداران برخی شهرستان ها به میزبانی اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عباس یوسف زاده دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان در این جلسه گفت: با استناد به تصویب و اجرایی شدن سند تحول شهر مشهد که در سال گذشته به همت استاندار خراسان رضوی عملیاتی شد و نقش بسزای در ساماندهی مناطق حاشیه شهر، بافت های فرسوده و بافت های ناکارآمد شهر مشهد دارد، گام دوم در راستای بروز رسانی برنامه اقدام مشترک شهرستان های استان مورد تاکید و در دستور کار قرار گرفته است.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: فرمانداران شهرستان ها بعنوان روسای ستاد بازآفرینی و شهرداران به عنوان دبیران این ستاد نقش محوری در تهیه، تدوین و اجرایی شدن مصوبات خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شهرداران با مدیریت جامع شهری پیشانی اجرایی و عملیاتی شهرها هستند، اجرایی شدن این طرح را نوید بخش هماهنگی بین سایر ادارات و سازمان ها در انجام فعالیت های عمرانی شهری دانست.

یوسف زاده برگزاری جلسه هم افزایی با هدف تدوین برنامه ای منجسم و یکپارچه با اطلاع از نقاط ضعف و قوت و تجربیات موفق سایر شهرستان ها را تجربه ای مفید ارزیابی کرد.

در ادامه جلسه شهرداران شهرهای تربت حیدریه، قوچان، گناباد، سبزوار، نیشابور، خلیل آباد، فریمان، ریوش، بیدخت، تربت جام و بردسکن به بیان برنامه ها پرداخته و سمانه نصرالهی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پایان نکات لازم را یادآور و جمع بندی نهایی را به ایشان اعلام کرد.

بر پایه این خبر نصرالهی در حاشیه جلسه اعلام داشت: در اجرای بند الف ماده ۵۶ قانون برنامه ششم توسعه، تمام دستگاه های اجرایی عضو ستاد موظفند حداقل ۳۰ درصد اعتبارات مربوط به فعالیت های خود را در شهرها، به محلات هدف مصوب ستاد ملی اختصاص داده و شهرداری ها مکلفند ۳۰ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده خود را برای اجرای برنامه های بازآفرینی مصوب ستاد ملی اختصاص و هزینه کنند، که در صورت مطالبه سهم حداکثری دستگاه ها توسط رئیس ستاد بازآفرینی شهرستان ها، در برنامه اقدام مشترک قید گردد.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل استان افزود: با توجه به ابلاغ بسته های تشویقی کالبدی شورایعالی و ضرورت بومی سازی این مشوق ها بر اساس نیازهای هر شهر و وضعیت محلات هدف، شهرداری ها می توانند کمک شایانی به جریان نوسازی مسکن در محلات هدف نموده و رونق بخش تامین خدمات این محلات باشند.