شناسهٔ خبر: 127430 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

بارش برف و باران در روزهای پایان هفته/احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی

کولاک برف بهمن سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد که با رخداد مه، کولاک و سقوط بهمن همراه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز جمعه موجب بارش باران یا برف، کاهش نسبی دما، کاهش شعاع دید و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

منطقه اثر این سامانه روز پنج‌شنبه شمال کرمان، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، غرب مازندران، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و شمال کرمان و روز جمعه اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات در استانهای سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان اعلام شده است.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، پدیده مه، کولاک، سقوط بهمن در مناطق مستعد ، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل‌ها و آبگرفتگی محدود معابر عمومی پیش‌بینی شده است.

سازما هواشناسی به احتیاط در سفرهای بین شهری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در فعالیت های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی، مدیریت در مصرف منابع انرژی و آمادگی ارگان‌های امدادی و راهداری برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی توصیه کرده است.