شناسهٔ خبر: 127435 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اعلام کرد؛

راه ارتباطی ۲۵ روستای کردستان بسته است

فرزاد حسنی کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: درحال حاضر و به دلیل وزش باد شدید و کولاک زمینی، راه ارتباطی ۲۵ روستای استان بسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: این روستاها مربوط به شهرستان‌های دیواندره، قروه و دهگلان است و راهداران همواره با تلاش شبانه روزی مشغول بازگشایی این محورها هستند اما به دلیل کولاک و وزش باد در کمترین زمان ممکن بازهم جاده‌ها پر می شود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته با تلاش راهداران ۶۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان برفروبی، کولاک برداری و تعریض شده است، گفت: همچنین هشت مقطع ریزش برداری و ۱۹ مورد رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: همچنین در محورهای غیرشریانی استان نیز ۸۰۱ کیلومتر برف روبی، کولاک برداری و تعریض راههای روستایی انجام شده و ۱۱۵ خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز رهاسازی شده است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی است.