شناسهٔ خبر: 12745 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

رییس کشتیرانی هند:

توافق هسته‌ای زمینه‌ سرمایه‌گذاری گسترده در ایران را فراهم کرد

ایران هند رییس شرکت کشتیرانی ملی هند با بیان اینکه توافق هسته ای زمینه سرمایه گذاری گسترده هند در ایران را فراهم کرد، افزود: پس از رفع تحریم ها دو کشور می توانند در زمینه کشتیرانی و بنادر همکاری گسترده ای را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، ای جی گوپتا در گفت وگویی با خبرنگاران با اشاره به سرمایه گذاری هند در چابهار اظهار کرد یکی از اهداف مهم در تجارت مشترک هند با ایران طرح توسعه منطقه آزاد بندر چابهار است .

هیات دولت هند مهرماه سال گذشته بعد ازسالها تعلل ،مبلغ ۸۵ میلیون دلار برای سرمایه گذاری برای توسعه لنگرگاه و چند طرح مهم دیگر در بندر چابهار اختصاص داد.

این سرمایه گذاری با سفر اردیبهشت ماه «نیتین گادکاری » وزیر کشتیرانی،حمل و نقل و بزرگراه های هند به ایران و امضای قراردادی با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نهایی شد.

رییس شرکت کشتیرانی ملی هند با اشاره به شرکت مشترک کشتیرانی ایران و هند اظهار کرد ۴۹ درصد از سهام این شرکت در اختیار هند بود ولی تحریم ها مانع از استفاده مناسب از این سهام شده بود.

وی افزود:ما در سال ۲۰۱۳ سعی کردیم از طریق مجاری حقوقی به فعالیت مشترک تجاری ادامه دهیم ولی تحریم ها مشکلات زیادی بوجود آورد ولی اکنون می توانیم با چشم انداز رفع تحریم ها به همکاری مشترک ادامه دهیم .

شرکت کشتیرانی ایران و هند در مارس ۱۹۷۵ در ایران و براساس توافق های دوجانبه میان تهران و دهلی نو تاسیس شد.

هند در آن زمان ۴۹۰ هزار دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد و ۴۹ درصد سهام این شرکت را بدست آورد.

خبرگزاری پی تی آی هند روز یکشنبه اعلام کرد به زودی یک هیات بزرگ تجاری به سرپرستی نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی و بنادر این کشور برای توسعه روابط به ایران سفر می کند.

نظر شما