شناسهٔ خبر: 127464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان مطرح شد؛

محلات مشمول هدف بازآفرینی به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد

بازآفرینی شهری 2 عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: در مصوبه ۱۹ بندی تاکید شده که محلاتی مشمول بسته تشویقی می‌شوند که یک سوم سرانه خدماتی آن‌ها شامل آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی و سایر، تامین شده باشد، بنابراین شهرداری‌ها باید محلات مشمول را شناسایی کنند و برای تصویب طرح، به کمیسیون ماده ۵ استان ارسال کنند و پس از تصویب طرح مفاد آن را به اطلاع مردم برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، سید مسلم سیدالحسینی در این نشست که به صورت وبینار برگزار شده بود گفت: حدود یک سوم جمعیت شهرهای کشور در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری سکونت دارند که باید مسائل اقتصادی، اجتماعی و توانمندسازی ساکنان این بافت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سکونت ۴۹۰ هزار نفر در بافت فرسوده همدان

سیدالحسینی افزود: در استان همدان ۳ هزار و ۶۳۷ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد و ۱۴۸ هزار و ۴۹۴ واحد مسکونی وجود دارد که ۸۰ هزار واحد آن ناپایداراست و با توجه به سکونت بیش از ۴۹۰ هزار نفر در این واحدها و خطرات احتمالی آن باید بازسازی شوند.

وی در پایان خواستار فعال سازی ستادها در سطح استان و شهرستان، تحقق برنامه نوسازی مسکن ، تامین اعتبارات طرح تملک دارایی متناسب با جمعیت ساکن در محلات هدف شد. و عنوان داشت: تسریع در اجرای بسته تشویقی و کاهش صدور پروانه ها از موارد مورد انتظار از استان همدان است.