شناسهٔ خبر: 127471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:

ترانزیت کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار ۲۸ درصد افزایش یافت

پایانه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از رشد ۲۸ درصدی صادرات، واردات و ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به افزایش تردد ناوگان باری دراین پایانه گفت: در سال جاری تاکنون ۱۲۶ هزار تردد در این پایانه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت در بخش کالا ۴۳۰ هزار تن صادرات و ۶۱۰ هزار تن ترانزیت و در مجموع یک میلیون و ۴۰ هزار تن واردات، صادرات و ترانزیت کالا داشتیم تصریح کرد:درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل میلگرد، سیب زمینی و مصالح ساختمانی را عمده کالای صادراتی برشمرد و خاطرنشان شد: مشتقات نفتی، مصالح ساختمانی و گندم هم بخش عمده کالاهای ترانزیتی از این پایانه را تشکیل داده‌اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت:به دنبال افزایش تردد از این پایانه و بروز مشکلاتی در شروع کار بلافاصله سیستم نوبت‌دهی مکانیزه در این پایانه راه‌اندازی شد و در حال حاضر نوبت‌دهی کامیون‌ها در بیله سوار کاملا مکانیزه است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل افزود: کامیون‌های حامل مواد خطرناک، بلافاصله همان‌روز از پایانه عبور داده می‌شود. کامیون‌های حامل مواد فاسد شدنی هم در مدت زمان یک الی دو روز ترخیص.وضمن اینکه میزان توقف کامیون‌های ترانزیتی در این پایانه کمتر از چهار روز است.

وثوقی یادآورشد: با تمهیداتی که در بخش نوبت دهی و آماده سازی پس‌کرانه اتخاذ شد، مشکلات در این پایانه مرتفع شده و حتی تعدادی از کامیون های مستقر در مرز آستارا به بیله سوار منتقل شدند که بار ترافیک کامیون در ستارا را هم سبک‌تر کرد.

وی ضمن قدردانی از مساعدت مسئولان شهرستان بیله‌سوار و استان اردبیل یادآورشد: در حال حاضر در این پایانه مشکل خاصی وجود ندارد. علاوه بر این پیمانکار در پس کرانه مستقر شده و امیدوار هستیم تا پایان خردادماه پارکینگ پایانه به طور کامل راه اندازی شود.