شناسهٔ خبر: 127478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اعلام کرد؛

افتتاح ۸ پروژه و آغاز عملیات اجرایی یک طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری از افتتاح هشت پروژه و آغاز عملیات اجرایی یک طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سمانه نصرالهی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از تعداد ۷۰ پروژه در محلات هدف استان، ۵۸ پروژه اتمام یافته و ۱۲پروژه در دست اقدام است که شامل پروژه های زیربنایی شامل اجرای شبکه فاضلاب و تامین شبکه برق رسانی و پروژه های روبنایی شامل احداث کلانتری، خانه محله و کتابخانه، مرکز سلامت، مجتمع آموزشی و سالن ورزشی و احداث پارک و همچنین پیاده روسازی و بهسازی معابر به مبلغ حدود ۱۹۵۱ میلیارد ریال می باشد که در همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۸ پروژه افتتاح و یک پروژه کلنگ زنی شد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری ادامه داد: با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی افتتاح پروژه های باز آفرینی شهری در استان خراسان رضوی در بخش های زیربنایی به مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال، روبنایی به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال و بهسازی و پیاده سازی به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و کلنگ زنی با هزینه زمین ۱۹۰ میلیارد ریال و ساخت ۲۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ در خصوص بهسازی معابر بازآفرینی ۷۲۱ میلیارد ریال شرکت بازآفرینی شهری در شهرهای استان هزینه کرده است که در سال ۱۴۰۰ به میزان تقریبی ۹۰ کیلومتر با عرض متوسط ۸ متر در معابر هدف باز آفرینی در حال تحقق است.

نصرالهی افزود: عملیات محور محمدآباد به طرق و ایجاد دسترسی جدید برای اهالی شهرک های شهیدرجایی و شهید باهنر درحال اجرا است که فاز اول پروژه به طول دو کیلومتر به بهره برداری رسید.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری ادامه داد: در مجموع پروژه های زیربنایی به میزان ۲۶۰۰ متر طول به  مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال، پروژه های روبنایی  به میزان ۹۰۰ متر مربع به  مبلغ ۵۱ میلیارد ریال و احداث فضاهای عمومی شامل بهسازی و پیاده سازی ۲۵ هزار متر مربع به  مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و کلنگ زنی پروژه ی با زیربنایی ۱۷۰۰ متر مربع به تفکیک هزینه زمین ۱۹۰ میلیارد ریال و ساخت ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.