شناسهٔ خبر: 127482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل راهداری استان خبر داد؛

جابجایی بیش از ۱ میلیون نفر مسافر در استان اردبیل

رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماهه گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مسافر از استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده در بازدید از شرکت های مسافربری شهرستان اردبیل گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱ میلیون و۲۰۰هزار نفر مسافر از استان جابجا شده بود امسال افزایش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۲۵۳ هزار سفر انجام شده تصریح کرد: در مدت یاد شده ۶۸۸ هزار و۸۸۴ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۰۶ هزار و۳۸۳ نفر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۶۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز باتوسط وسیه نقلیه سواری از استان به مقاصد مختلف جابجا شده اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در۱۱ ماهه گذشته افزایش ۱۹ درصدی جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس را از استان یادآور شد و اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۸ هزار نفر مسافر از استان با اتوبوس جابجا شده بود که این رقم امسال بیش از ۶۸۸ هزار نفر بود.

شیرین زاده همچنین در مدت یاد شده از افزایش ۲درصدی جابجایی مسافر توسط وسیله نقلیه سواری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۰۶ هزار نفر مسافر در قالب ۲۰۰ هزار سفر با وسیله سواری جابجا شده بودند امسال افزایش خوبی را داریم.

وی از فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۵۷ شرکت مسافربری در استان اردبیل از خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل به مردم و مسافران خبر داد و افزود: مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.