شناسهٔ خبر: 127491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت روز مهندس

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران طی پیامی پنجم اسفندماه روز مهندس را به جامعه مهندسی به خصوص مهندسان پرتلاش استان تهران تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( تهران)، در متن پیام خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت پنجم اسفندماه روز مهندس چنین آمده است: پنجم اسفند، زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی، مناسبتی ارزشمند برای بزرگداشت جایگاه مهندسی است. موعدی برای پاسداشت تفکر مهندسانی که توسعه ‌ساز و تحول‌ آفرین بوده‌اند و با تکیه بر اندیشه‌ و عمل خود جامعۀ امروز را بهتر از گذشته ساخته‌اند.
مهندسان تاریخ ایران سربلند به وجود اندیشمندان، مهندسان، دانشمندان و بزرگانی مفتخر است که پایه های تمدن این مملکت را بنا نهاده و آثاری شگرف از خود به یادگار گذاشته اند که با گذشت سالها و قرن ها، همچنان محکم و پابرجا ایستاده اند. آنچه از آن نسل اندیشمند و فرهیخته به جامعه امروزمتخصصان، اندیشمندان و مهندسان ایران در ردیف میراثی گرانبها بر جا مانده، اخلاق حرفه ای، روحیه خودباوری و تعهد است که در کنار توانمندی، خلاقیت و پشتکار مهندسان و متخصصان برای اعتلا و سربلندی میهن به کار گرفته می شود.
سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس؛ تقارن ارزشمندی است که آن را به فال نیک می گیرم و ضمن تبریک این روز بزرگ، برای تمامی مهندسان ایرانی، به خصوص همکاران ارجمندم در خانواده ی بزرگ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به عنوان مجموعه‌ای پویا و متکی بر دانش مهندسی که از دانش‌ آموختگان رشته‌های مختلف مهندسی بهره برده و همواره کوشیده است تمامی ظرفیت‌های تخصصی در اختیار خود را برای توسعۀ راه، مسکن و شهرسازی  به کار گیرد توفیق روزافزون، صحت و تندرستی و بهروزی از خدواند منان مسئلت می‌نمایم.
 امید است با الهام ازفناوری های نوین وخلاقانه و همسو با رعایت مقررات مهندسی و اخلاق اسلامی و حرفه ای، اندیشه و روش مهندسان ایرانی برای همگان همانند گذشته الگو قرار گیرد.