شناسهٔ خبر: 127501 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد؛

نخستین شناور لایروب هاپر بارج کشور در بندر نوشهر ساخته می‌شود

لایروبی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شناور لایروب هاپر بارج کشور در بندر نوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بنادر شمالی بویژه بندر نوشهر موضوع لایروبی است گفت: با حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور، طراحی این لایروب  از حدود ۶ ماه پیش آغاز شده و عملیات ساخت این پروژه توسط شرکت صدرا در حال انجام است.

وی افزود : این لایروب که نخستین دستگاه هاپر بارج چند منظوره ساخت داخل کشور به شمار می‌رود با دانش کاملاً بومی و بهره گیری از توانمندی های داخلی طراحی و ساخته می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطرنشان کرد:بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، کار ساخت نخستین لایروب هاپر بارج کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ نهایی و تا پایان همان سال در بندر نوشهر به بهره‌برداری ‌خواهد رسید و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران  است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران،‌ گفتنی است که یکی از ویژگی‌های مهم این لایروب، اجرای عملیات نامحدود لایروبی در داخل و بیرون حوضچه بندر نوشهر به شکل بسیار مطلوب است و از همه تکنیک‌ها و دانش‌های لایروبی در آن استفاده شده است.