شناسهٔ خبر: 127518 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

حمل‌ونقل دریایی مهم‌ترین محرک تجارت جهانی/صادرات ۶۵ هزار تن گندله آهن برای اولین بار از بندر چابهار 

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت حمل‌ونقل دریایی مهم‌ترین محرک تجارت جهانی و صادرات ۶۵ هزار تن گندله آهن برای اولین بار از بندر چابهار از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

حمل‌ونقل دریایی مهم‌ترین محرک تجارت جهانی

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی حمل‌ونقل دریایی را مهم‌ترین محرک تجارت جهانی دانست که به دلیل دو ویژگی ارزان و ایمن بودن سایر مدهای حمل‌ونقل را تحت تاثیر قرار داده است.

چین برای تحقق رویای «کمربند - راه» به کریدورهای ارزش آفرین ایران نیاز دارد 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادرودریانوردی گفت: چین برای تحقق طرح «کمربند - راه» به کریدورهای ارزش آفرین نیازمند است که در همین راستا می‌تواند با ایجاد برنامه تلفیقیِ لجستیکی با ایران به خصوص سرمایه گذاری در مکران، از موقعیت ژئواستراتژیک ما استفاده کند.

لایروبی ۷۰ هزار متر مکعب از وسعت تالاب در بلوار قدس شهرستان بندرانزلی آغاز شد 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز عملیات اجرایی لایروبی تالاب انزلی در محدوده بلوار قدس انزلی به مساحت ۷۰ هزار مترمکعب خبر داد و گفت: علاوه بر این اسناد مناقصه برای لایروبی ۷۰۰ هزار متر مکعب دیگر از وسعت این تالاب هم آماده شده است.

صدور ۲۱ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی 

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: درسال جاری ۲۱ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی با کاربری های مختلف در استان صادر شده که این مهم بیانگر توجه ویژه دستگاها جهت طرح موضوعات خود در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان و اخذ مجوز های لازم از این کمیته است.

ثبت بیش از ۳۰۰ هزار سفر دریایی در آخرین تعطیلات بهمن ماه

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به آمادگی بنادر استان برای میزبانی از مسافران قبل از آغاز طرح ویژه نوروز ۱۴۰۲ گفت: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز با تشکیل کارگروه هایی تدابیر لازم برای میزبانی از مهمانان زودتر از آغاز طرح ویژه نوروز اندیشیده شده است.

تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) 

در جریان تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن انواع کالا در ۱۱ ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شاخص‌های عملیاتی بندر بهبودهای قابل‌توجهی یافت.

صادرات ۶۵ هزار تن گندله آهن برای اولین بار از بندر چابهار 

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از بارگیری ۶۵ هزار تن محموله صادراتی گندله آهن برای اولین بار از طریق بندر چابهار و رشد صادرات فرآورده های معدنی از این بندر خبر داد.