شناسهٔ خبر: 127521 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام راهبردهای سفر ایمن در نشست با استانداران /آغاز به کار سامانه نوبت دهی هوشمند در پایانه مرزی آستارا

جاده ای در هفته ای که گذشت اعلام راهبردهای سفر ایمن در نشست با استانداران و آغاز به کار سامانه نوبت دهی هوشمند در پایانه مرزی آستارا از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اعلام راهبردهای سفر ایمن و توسعه مسکن در نشست با استانداران 

وزیر راه و شهرسازی از اعلام راهبردهای سفر ایمن از جمله رفع نقاط حادثه خیز، افزایش شبکه امدادی، بهداشتی و درمانی و نیز برنامه های آگاهی بخش در حوزه سفر ایمن در جاده ها و نیز برنامه های توسعه مسکن و ایجاد کارگاه بزرگ مسکن سازی به استانداران خبر داد.

تعریض محور اروندکنار به آبادان جهت سهولت در تردد زائرین راهیان نور 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت :با پیگیری های صورت گرفته محور  اهواز تا باغملک در سال آینده به صورت بزرگراه زیر عبور می رود و عملیات اجرایی آن به اتمام می رسد.

افزایش مبلغ جریمه شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل و بار و مسافر 

معاون اول رییس جمهور، به پیشنهاد وزارت دادگستری مصوبه اصلاحی هیئت وزیران در خصوص افزایش مبلغ جریمه شرکت ها و موسسات حمل و نقل و بار و مسافر را ابلاغ کرد.

آغازپیش فروش بلیت های نوروزی اتوبوس از اول اسفند ماه درسیستان و بلوچستان 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:پیش فروش بلیت های نوروزی اتوبوس برای ٢٤ اسفند تا ١٥ فروردین ماه ۱۴۰۲ از امروز همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز می شود.

تعیین و ابلاغ ۱۶ نقطه پرتصادف جدید در خراسان شمالی 

با توجه به بررسی های انجام شده در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۶ نقطه پرتصادف جدید در خراسان شمالی به عنوان نقاط جدید تعیین و ابلاغ شد.

افزایش ۱۵ درصدی تردد ناوگان صادراتی و وارداتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی در سال جاری  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۵ درصدی تردد ناوگان صادراتی و وارداتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی طی سالجاری خبر داد. 

آغاز به کار سامانه نوبت دهی هوشمند در پایانه مرزی آستارا

معاون دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از روز سه شنبه فاز نخست استقرار سامانه نوبت دهی در پایانه بار شهرستان آستارا راه اندازی شده است.