شناسهٔ خبر: 127602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

آغاز پیش‌فروش بلیط ناوگان حمل و نقل مسافری برای سفرهای نوروزی در استان مرکزی

جهانی مدیر کل راهداری استان مرکزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: پیش‌ فروش بلیط سفرهای نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل مسافری در استان مرکزی از یکم اسفندماه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرایی طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در این طرح که از تاریخ ۲۴ اسفند سالجاری شروع و در ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید، کلیه شرکت های مسافربری برونشهری استان بایستی از تاریخ یکم اسفند نسبت به پیش فروش بلیط بصورت غیر حضوری (اینترنتی) و از تاریخ هفتم اسفند بصورت حضوری و غیر حضوری (اینترنتی) اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در خصوص نرخ بلیط ها فعلا هیچ گونه افزایش نرخی اعلان نشده ولی در صورت ابلاغ افزایش احتمالی نرخ ها تا قبل از شروع سفر، شرکت ها میتوانند مابالتفاوت نرخ اعلامی و نرخ فعلی را دریافت نمایند در غیر اینصورت حق دریافت هیچ گونه اضافه بهایی را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال سامانه لیست انتظار نیز در فروش بلیط اینترنتی طراحی شده است اظهار کرد: پیش بینی میشود در نوروز امسال بالغ بر ۸۰ هزار مسافر در قالب شش هزار و ۸۰۰ سفر در استان مرکزی جابجا شود.

جهانی اضافه کرد: مسافرینی که در سامانه فروش بلیط اینترنتی موفق به دریافت و رزرو بلیط نمیشوند میتوانند تقاضا و مشخصات خود را در سامانه لیست انتظار ثبت نموده، که بلافاصله پس از مهیا شدن سرویس مورد نظر آنها، سامانه بصورت اتوماتیک به آنها جهت رزرو بلیط خود پیامک ارسال خواهد کرد.

جهانی در پایان از آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان برای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا با به‌ کارگیری ظرفیت‌های موجود نسبت به ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی اقدام شایسته انجام شود، هموطنان عزیز میتوانند جهت پیگیری و رسیدگی، هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد خود را از طریق پیام رسان های داخلی به شماره ۰۹۰۵۹۰۴۵۷۴۱ ، همچنین تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها و شماره پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند.