شناسهٔ خبر: 127628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

کسب رتبه نخست ثبت اشتغال های ایجاد شده در سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: بر اساس اطلاعات و آمار ثبت شده در ۱۱ ماهه سال جاری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، با ثبت ۱۵۲ درصدی تعداد مشاغل تعهد شده در بخش  رانندگان، بر اساس هدف تعیین شده در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۲ درصد بالاتر از هدف سال را محقق نموده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از توفیق در کسب رتبه نخست ثبت اشتغال های تعهد شده در سال ۱۴۰۱ در بین دستگاههای اجرایی استان خبر داد.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه راهداری و حمل و نقل جاده ای خصوصاً در بخش حمل و نقل در ایجاد تحرک در تولید و اشتغال کل بخش‌های اقتصادی افزود: پیش‌بینی برخی سیاست‌های حمایتی برای بخش حمل‌ و نقل در مواد ۵۱ تا ۵۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، حکایت از اهمیت برنامه‌های توسعه‌ای بخش حمل‌ و نقل کشور دارد که این اداره کل توانسته با عینیت بخشیدن به این موضوع رتبه نخست تعهد به اشتغالزایی را در بین دستگاههای اجرایی استان به دست آورد.

جهانی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و افزایش نرخ اشتغال در اقتصاد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور  به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به تمهیدات زیر ساختی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچون سامانه های برخط سازمانی شامل کارت هوشمند رانندگان، کارت هوشمند ناوگان، شرکت های حمل و نقل، کارت سلامت، معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین، سامانه پیمایش و تخصیص سهمیه سوخت و... برای تحقق اهداف اشتغال پایدار خاطر نشان کرد: بر اساس میزان تعهد مشخص شده بمنظور ایجاد فرصت های شغلی برای دستگاههای اجرایی استان، اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با ارتقاء شاخص های اشتغالزایی، امسال در رتبه نخست از حیث دستیابی به هدف مربوطه در بین دستگاههای اجرایی استان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ابراز امیدواری کرد با تداوم این اقدامات امیدواریم سالانه با رشد شاخص‌های اشتغالزایی در حوزه فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گام مهمی در توسعه شاخص‌های اقتصادی استان داشته باشیم.