شناسهٔ خبر: 127644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ماه مبارک شعبان صادر شد؛

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به مناسبت اعیاد بزرگ شعبانیه و روز مهندس

مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در پیامی اعیاد بزرگ شعبانیه و همچنین بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی(روز مهندس) را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، متن پیام تبریک حسینعلی مقصودی بدین شرح است:

ایام شعبان المعظم، ماه آمادگی برای حضور در میهمانی بزرگ الهی، ماه منسوب به پیامبر رحمت و مهربانی، به طلوع انوار تابناکی از آسمان ولایت و امامت مزین گشته که قدومشان، روشنی بخش دلها و دیدگان، نامشان در تاریخ اسلام پر تلألو و سیره و منش شان چراغ راه هدایت است. نامگذاری سالروز میلاد خجسته سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار، میلاد سراسر نور قمر بنی هاشم به عنوان روز جانباز، میلاد سید الساجدین حضرت امام زین العابدین(ع) به عنوان نمادی از ایستادگی و استقامت و میلاد فخر جهانیان مهدی موعود(عج) به عنوان روز سربازان گمنام آن حضرت و روز جهانی مستضعفان نمایانگر پیوند عمیق و دلدادگی مردم و نظام اسلامی با خاندان عصمت و طهارت است.

بدون تردید آزادگی، سربلندی و امنیت امروز کشورمان در عرصه‌های مختلف، مدیون تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های نیروهای مؤمن و انقلابی به‌ویژه پاسداران و جانبازان افتخارآفرین بوده و  بخش بزرگی از ماندگاری تاریخ سترگ انقلاب اسلامی، وامدار پایداری این رهروان نهضت عاشورا است.

همچنین پنجم اسفندماه سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی با اعیاد بزرگ شعبانیه مقارن گشته است. تاریخ پرافتخار ایران به خود می بالد که مشحون از دانشمندان و مهندسان فرهیخته‌ای است که پایه ‌گذار تمدن بزرگ اسلامی ایرانی برای این مرز و بوم بوده‌اند. نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان دانشمندی فرزانه و برجسته به نام روز مهندس، بیانگر نقش بی بدیل و ارزشمند تلاشگران این عرصه می باشد.

اینجانب اعیاد خجسته ماه مبارک شعبان را به مردم شریف ایران و غیورمردان پاسدار، جانباز، ایثارگر وخانواده معظم شهدا و خانواده بزرگ راه و شهرسازی در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین ضمن تقدیر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی و همکاران عزیز در مجموعه راه و شهرسازی استان تبریک و شادباش عرض نموده، اقتدار و بالندگی برای ایران عزیز اسلامی را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.