شناسهٔ خبر: 127667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خبر داد؛

پیشنهاد پویش کاهش سرعت منفی ۱۰ کلیومتر در استان گلستان

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از پیشنهاد طرح خلاقانه پویش کاهش سرعت منفی ۱۰ کلیومتر برساعت در وبینار سراسری خدمات سفر این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان روز شنبه در این وبینار که با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، گفت: این طرح پس از ارائه در کمیسیون ایمنی راههای کشور در صورت تصویب، برای اجرا در نوروز ۱۴۰۲  به استان ابلاغ می شود.

وی با اشاره به افزایش آمار تلفات جاده ای استان ناشی از سرعت بالای خودروها ، اجرای این طرح را یکی از عوامل بازدارنده کاهش سرعت و به تبع آن کاهش تصادفات و تلفات جاده ای بیان کرد.

رئیس ایمنی و کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر گلستان در ادامه به بیان اقداماتی که تاکنون برای نوروز ۱۴۰۲ در استان انجام شده اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد خدمات سفر استان به ریاست استاندار و برگزاری کمیسیون ایمنی راهها به ریاست معاونت عمرانی استانی و دستگاههای خدمات رسان دیگر جهت هم افزایی و هماهنگی فعالیت ها از جمله این اقدامات به شمار می رود.

به گفته مصدقی، برنامه های لازم نیز برای ایمن سازی راهها و خدمات حمل و نقل بویژه در بخش جاده ای استان در کمیته مربوطه شکل گرفته و در حال انجام است.

تشکیل نشست شورای هماهنگی حمل و نقل، انجام هماهنگی بین زیربخش های تابعه در استان برای برنامه ریزی و مدیریت شایسته سفرهای نوروزی، نظارت و کنترل بروضعیت و فعالیت بخش  حمل و نقل، مدیریت بحران ها و رخدادهای احتمالی، استقرار تیم های نظارتی و گشت ها در سطح شبکه حمل و نقل ، محل پایانه ها و مجتمع ها از موارد مهمی بود که در این وبینار به اجرای آنها در نوروز ۱۴۰۲ تاکید شد.