شناسهٔ خبر: 127670 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه ستاد سفرهای نوروزی مطرح شد؛‌

تاکید بر تلاش استان ها برای سهولت سفرها، ایمنی جاده ها و رضایت مسافران/پیش بینی رشد ۱۰درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته

ستاد سفر های نوروزی معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از پیش بینی رشد ۱۰ درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین نشست ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی در ششم اسفند ماه با ریاست وزیر راه و شهر سازی و حضور معاونین، مدیران کل استانی در ساختمان دادمان این وزارتخانه برگزار شد.
شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه براساس پیش بینی های صورت گرفته سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد یافت اظهار کرد: افزایش رضایتمندی مردم عزیز در سفرهای نوروزی در کلیه شقوق اعم از جاده ای ،ریلی، هوایی و دریایی در این ایام باید دنبال شود. همچنین ایمنی جاده ها و رفع نقاط پرحادثه باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه گزارش ترددهای نوروزی در سال‌ ۱۴۰۱ و مقایسه با سال‌های گذشته و پیش بینی سفرهای نوروز ۱۴۰۲ بیان داشت: از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ افزایش ۱۰ درصدی ترددهای بین استانی نسبت به سال گذشته با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پیش بینی می شود. وی در ادامه گفت احتمالا در دو دوره زمانی از ۲۴ اسفند تا چهارم فروردین ماه موج اول سفرها و از نهم تا ۱۳ فروردین ماه موج دوم سفرهای نوروزی خواهد بود.
افندی زاده تصریح کرد: ماموریت و اقدامات هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حوزه حمل ونقل در سه بخش قبل، حین و بعد از سفرهای نوروزی تعیین و ابلاغ شده است. پیش بینی می شود در نوروز ۱۴۰۲ در بخش حمل ونقل عمومی جاده ای بیشترین ترددها صورت پذیرد و استانهای تهران، البرز، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خوزستان ، هرمزگان و  محورهای هراز، فیروزکوه، چالوس - کرج و آزادراه تهران شمال  بیشترین تردد را خواهند داشت. 
وی در ادامه گفت برنامه ها و اقدامات دستگاه های مرتبط با سفرهای نوروزی مشخص شده و فعال شدن شورای هماهنگی استان ها مورد تاکید ستاد و سازمانهای مربوطه می باشد. همچنین در ادامه نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت ارتقا ایمنی و خدمات راه ها ارائه و تاکید شد تا پایان سال ۲۰۰ نقطه پرحادثه اصلاح شود. همچنین در ایام طرح نوروزی  نیز هرگونه عملیات عمرانی در  سطح و حریم جاده ممنوع بوده و بر ارتقا گشت مشترک پلیس و سازمان راهداری در جهت کاهش سوانح جاده ای تاکید شد.  
در این جلسه رؤسای سازمان ها و شرکت‌های تابعه و برخی مدیران استانی به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود در خصوص سفرهای نوروزی پرداختند. در خصوص پیشنهاد کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت به منظور کاهش جانباختگان رانندگی ، وزیر راه و شهرسازی دستور داد در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مطرح و در صورت تصویب برای اجرا  در نوروز ۱۴۰۲ ابلاغ شود.