شناسهٔ خبر: 12771 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دومین پنل تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید-۲؛

انتقال تکنولوژی به ایران اولویت نخست سرمایه‌گذاران خارجی باشد

پنل تخصصي معرفي پروژه‌هاي شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: مطابق قانون ایجاد شهرهای جدید هر نوع پیشنهاد سرمایه‌گذاری را می‌توانیم بررسی کنیم اما ساخت شهرهای پویا و سرزنده ماموریت اصلی شرکت عمران شهرهای جدید است.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، محسن نریمان در دومین پنل تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید که در حاشیه این همایش در محل سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در جذب سرمایه‌های خارجی انتقال تکنولوژی‌های نوین به کشور است و سرمایه‌گذاران باید این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در این پنل تخصصی، ذخیره منابع انرژی در واحدهای مسکونی هشتگرد را یکی از مزیت‌های مهم این شهر عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی از ظرفیت‌های خوب در کشور ایران برخوردارند و می‌توانند در سرمایه‌گذاری‌های خود از شریک‌های داخلی بهره ببرند.

طاهرخانی تاکید کرد: جذب سرمایه‌ها دیگر یک گزینه نیست بلکه برای جمهوری اسلامی ایران یک اجبار است و برای تکمیل شهرها باید به توان سرمایه‌های داخلی و خارجی متکی شویم چراکه استفاده از سرمایه‌های عمومی و دولتی امکان‌پذیر نیست و این منابع باید برای مصارف کلان کشور از جمله بهداشت و آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: مطابق قانون ایجاد شهرهای جدید هر نوع پیشنهاد سرمایه‌گذاری را می‌توانیم بررسی کنیم اما ساخت شهرهای پویا و سرزنده ماموریت اصلی شرکت عمران شهرهای جدید است. حفظ زمین و دارایی‌ها عواید چندانی نخواهد داشت بلکه زمانی توفیق حاصل می‌شود که شهرهای سرزنده و پویا داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی سرفصل جدیدی برای ورود شرکت عمران شهرهای جدید به بازارهای تامین مالی جدید باشد./

نظر شما